شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نبی مکرم اسلام(ص) حسن ختام نیکویی بر نامه نبوت است

حوزه/معاون فرهنگی مدرسه علمیه صدیقه کبری(س) گفت: نبوت با تولد حضرت محمد مصطفی(ص) به عنوان خاتم النبیین حسن ختام نیکویی یافت و خداوند متعال آن حضرت را به عنوان اسوه حسنه در قرآن معرفی می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، سمیه عیوضی، معاون فرهنگی مدرسه علمیه صدیقه کبری(س) شهرستان بهار در مراسم جشن میلاد نبی اکرم(ص) و امام جعفرصادق(ع) که در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد، گفت: نبوت با تولد حضرت محمد مصطفی(ص) به عنوان خاتم النبیین حسن ختام نیکویی یافت و که خداوند متعال آن حضرت را به عنوان اسوه حسنه در قرآن معرفی می کند.

وی در ادامه با بیان اینکه همه انسانها در حوادث مختلف به دنبال ملجاء و پناهگاه هستند، تصریح کرد : یکی از موقعیت های حساس که همه به پناهگاه و ملجاء نیاز دارند قیامت است تا از سختی ها و وحشت و هول و هراس آن ایمن شوند و جایگاهی که از همه اشخاص و جایگاه ها در قیامت امنیت بیشتری به انسان می دهد، جایگاه والای پیغمبر اکرم (ص)  است.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه صدیقه کبری(س) بهار افزود: اگر کسی بتواند خودش را نزدیک آن بزرگوار برساند، اطمینان خاطر پیدا می کند و احساس امنیت می کند، اما همه نمی توانند. چه کار کنیم که در جوار رسول اکرم "ص" قرار بگیریم؟ .

وی در پایان به ویژگی های نزدیکترین افراد به رسول الله(ص) اشاره کرد و بیان داشت: در روایتی امام جعفر صادق (ع) از رسول اکرم (ص) نقل کرده است که "اقربکم غداً منی فی الموقف اصدُقُکم للحدیث و اداکُم للامانه و اَوفاکُم بالعهد و احسنُکُم خُلقاً و اقربُکُم من الناسِ" نزدیکترین شما به من در قیامت ، آن کسی است که راستگوتر باشد، آن کسی که بیشتر از همه اداء امانت می  کند ، به پیمانها و عهدهایش پایبندتر باشد و خوش اخلاقتر باشد و مردمی تر باشد. (امالی شیخ طوسی، ص229).

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha