جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ملکیان

حجت الاسلام ملکیان گفت: ما باید با توجه به شرایط کنونی؛ هم انگیزه های شخصی خود را تقویت کنیم و هم به دیگران به خصوص طلاب، انگیزه پژوهشی بدهیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام رسول ملکیان پیش از ظهر امروز در نشست هم اندیشی معاونین پژوهشی مدارس علمیه اظهار کرد: تبین تحصیل، تدریس، تبلیغ و تحقیق با مدیریت پژوهش که در اینجا از آن به عنوان «معاون پژوهش» مدرسه نام می بریم، تفاوت وجود دارد. یعنی اینکه اگر طلبه، مبلغ یا استاد یا پژوهشگر خوبی باشد، دلیل برخوب بودن «معاون پژوهش» نیست، بلکه برای اینکه معاون پژوهش و مدیر پژوهش خوبی هم در مدارس علمیه باشیم، باید علاوه بر خواندن یکسری کتاب های میان رشته ای و مدیریت، از تجربیات دیگران نیز بهره مند گردیم.

مسئول واحد فناوری و تحقیقات معاونت پژوهش حوزه علمیه اصفهان افزود: ما باید با توجه به شرایط کنونی هم انگیزه های شخصی خود را تقویت کنیم و هم به دیگران به خصوص طلاب، انگیزه پژوهشی بدهیم.

وی با بیان اینکه قرآن کریم  یکی از بهترین الگوها برای نوع رفتار ما محسو ب می شود، گفت:  قرآن کریم علاوه بر دعوت عمومی، مثل «اعتصموا بحبل الله جمیعاً» یا «اطیعوا الله و رسوله»، دستورات فردی نیز بسیار مثل: «أَن تَقُومُوا لِلّهِ مَثنی وَ فُردی» یا «وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا" داده است تا ما از نظر انگیزه های درونی و ایمانی قوی شویم.

حجت الاسلام ملکیان تصریح کرد: تشکیل جلسات معاونت پژوهش و واحدهای معاونت با معاونین پژوهش مدارس، برکات زیادی دارد و اگر جلسه به صورت ماهانه تشکیل نشود باید مطالبه گری از ناحیه معاونین پژوهش مدارس علمیه صورت گیرد.

وی عنوان کرد: در حوزه اجرایی و مدیریتی ما هفت مأموریت در واحد فن آوری و تحقیقات، نخست تشکیل کانون علمی طلاب، برگزاری جشنواره علامه حلی، کرسی های آزاد اندیشی و نظریه پردازی، برپایی نشست های علمی، نقد و نظر علمی، کارگاه های علمی و تخصصی و استفاده از فناوری های نوین پژوهش داریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha