جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام اباذر بیگی

حوزه/ حجت الاسلام بیگی گفت: حضرت امام باقر و صادق علیهماالسلام از فرصت نزاع بین بنی امیه و بنی عباس استفاده کرده و علم شیعی و اسلامی را جان دوباره بخشیدند و به همین دلیل هم به امام ششم رئیس مذهب شیعه می گویند و ائمه چهارگانه اهل سنت هم با واسطه و یا بدون واسطه شاگرد حضرت بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام اباذر بیگی، امروز در مراسم گرامیداشت ایام ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق (ع) و هفته وحدت که با همکاری کانون مساجد و حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی، در سالن خانه مطبوعات استان برگزار شد، با بیان این که شیعه و سنی شاگردان مکتب امام صادق علیه السلام هستند، اظهار داشت: بعثت پیامبر در جامعه‌ای به وقع پیوست که مهر و وفا و انسانیت جای خود را به تعصبات قبیله ای داده بود و خداوند پیامبری را از جنس خودشان مبعوث کرد تا بشریت را احیا و زنده کند.

وی ادامه داد: رسول مکرم اسلام با حمایت حضرت خدیجه (س) اسلام را پیش برد و جایگاه از بین رفته زنان را به آنها برگرداند و در جامعه‌ای که خشونت حاکم بود توانست دین اسلام را حاکم کند.

مدیر ستاد کانون‌های مساجد آذربایجان‌غربی تصریح کرد: پیامبر اکرم کانون محبت بود و لازم است مسلمین به اندازه توان خود رسول خدا (ص) را بشناسد و حضرت را به عنوان محور اتصال خداوند و الگوی خود در زندگی قرار دهند و نوع تعاملات نبی مکرم با افراد مختلف باید برای ما سرمشق باشد.

وی تاکید کرد: امروز جوامع غربی با ایجاد گروه های تروریستی می خواهند چهره‌ای خشونت بار از اسلام و رسول خدا به دنیا معرفی کنند و حال آنکه زندگی حضرت که در کتب تاریخی و حدیثی بیان شده است موجود و خلاف این مسائل را اثبات می کند و حتی قبل از رسالت نیز به محمدامین مشهور بود.

حجت الاسلام بیگی با بیان این که حقانیت اسلام، اخلاق پیامبر، ثروت حضرت خدیجه(س) و جهاد و شجاعت حضرت علی علیه السلام باعث جهانگیر شدن اسلام شد، اضافه کرد: حضرت زهرا (س) و اولاد مطهرشان به عنوان کوثر جاری در عالم اسلام هستند و در زمان امام صادق علیه السلام نحله های بزرگ علمی به وجود آمدند که اسلام را پیش بردند و در تاریخ امروز از آنها به بزرگی و علم یاد می شود.

وی خاطر نشان کرد: رسالت هر امامی برایش نوشته شده بود و امام صادق علیه السلام هم رسالتشان احیا و ترویج علم در جهان اسلام بود و حضرت امام باقر(ع) و صادق(ع) از فرصت نزاع بین بنی امیه و بنی عباس استفاده کرده و علم شیعی و اسلامی را جان دوباره بخشیدند و به همین دلیل هم به امام ششم رئیس مذهب شیعه می گویند و ائمه چهارگانه اهل سنت هم با واسطه و یا بدون واسطه شاگرد حضرت بودند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha