پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
هفته وحدت

حوزه/ مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: وجود مبارک پیامبر اکرم(ص) به عنوان الگوی رأفت و رحمت الهی می‏ تواند بزرگترین و بهترین محور برای وحدت ملی و جهانی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، حجت ‌الاسلام سیدرضا طاهری، در ویژه مراسم هفته وحدت و جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) که با حضور طلاب مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(س) گرگان برگزار شد، گفت: خداوند، پیامبر اکرم(ص) را به عنوان «رحمه للعالمین» مبعوث کرد تا همه از لطف و رحمت ایشان برای سعادت دنیوی و اخروی بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به آیه ۱۰۷سوره انبیا «و ما ارسلناک الا رحمة للعالمین؛ ما تو را جز برای رحمت جهانیان نفرستادیم» بیان کرد: مهربانی و لطف پیامبر اسلام برای همه هستی و مخلوقات است و عموم مردم دنیا، اعم از مؤمن و کافر، از وجود با برکت ایشان بهره می‌برند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با بیان این که حضرت رسول اکرم(ص) رحمتی برای تمام بشریت است، ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) برای همه انسان ها در همه زمان‌ها و تمامی مکان‌ها تا پایان جهان، رحمت است و همه اهل عالم؛ دوست و دشمن، این مهربانی و رحمت پیامبر را احساس می‌کنند.

وی، پیامبر مکرم اسلام(ص) را مظهر رحمت و رأفت الهی در دنیا و آخرت دانست و تصریح کرد: رحمت و رأفت پیامبر اسلام(ص) تجلی رحمت و رأفت بیکران الهی است، هر آنچه که از رحمت نبوی در دنیا و آخرت نصیب افراد می‌شود؛ پرتوی از رحمت الهی است.

حجت الاسلام طاهری، معرفی پیامبر اسلام(ص) به عنوان پیام آور رحمت برای همه انسان‌ها را امر ضروری برشمرد و تاکید کرد: وجود مبارک پیامبر اکرم(ص) به عنوان الگوی رأفت و رحمت الهی می‏ تواند بزرگترین و بهترین محور برای وحدت ملی و جهانی باشد.

وی افزود: خداوند متعال در آیه ۲۱ سوره مبارکه احزاب پیامبر اکرم(ص) را به عنوان اسوه حسنه معرفی فرموده‌اند: «لکم فی رسول الله اسوة حسنه؛ برای شما در وجود پیامبر خدا اسوه‌ای نیکو قرار داده شده است.»؛ لذا همه امت اسلامی باید سیره و رفتار آن حضرت را الگو و سرمشق خود قرار دهند.

استاد دانشگاه، معرفی الگو را یکی از اصلی‌ترین ابزارهای هدایت بشر برشمرد و خاطر نشان کرد: وقتی پیامبر به عنوان اسوه برای همه جهانیان و برای همه زمان‌ها معرفی شده است؛ قطعا تبیین و معرفی گفتار و رفتار حضرت در قالب الگو و اسوه، برای جامعه بشری موجب هدایت خواهد بود.

وی بیان کرد: دستیابی به الگوی امروزی از زندگی پیامبر(ص) نیازمند بررسی و مطالعه دقیق شخصیت عظیم و زندگانی حضرت رسول اکرم(ص) است تا با بازسازی و شناخت رفتارهای پیامبر(ص)، پاسخگو نیازهای امروز جامعه بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha