جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حبیب فتاحی

حوزه/ حجت الاسلام فتاحی، عدم خروج از اعتدال را از دیگر خصوصیت شیعیان واقعی عنوان کرد و گفت: مؤمن اگر غضبناک شود، ظلم نمی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، حجت الاسلام حبیب فتاحی، شامگاه سه شنبه در جمع طلاب سلماس که در مدرسه علمیه این شهر برگزار شد، با بیان این که شیعیان واقعی اهل بیت(ع) جان و مال خود را در راه دین هزینه می کنند، اظهار داشت: حب به اهل بیت(ع) یکی از مهم ترین صفات شیعیان است و دوستی و دشمنی شان هم به خاطر ائمه معصومین علیهم السلام است و در روایات از جمله خصوصیات شیعیان را احیای امر الهی عنوان کرده اند.

وی، خشمگین نشدن از رفتارهای دیگران و عدم خروج از اعتدال را از دیگر خصوصیت شیعیان واقعی عنوان کرد و گفت: قوه غضب در وجود انسان یک نعمت الهی است، اما باید مراقب بود تا از حد خود فراتر نرود. مؤمن اگر غضبناک شود، ظلم نمی کند و در رضایت هم اسراف نمی کند، چرا که بر اساس آیات قرآن همه چشم و گوش و زبان ما مسئولیت دارند و باید به آنچه گفته ایم جواب پس بدهیم.

مدیر مدرسه علمیه امام علی علیه السلام سلماس ادامه داد: حضرت علی (ع) به شیعیان توصیه می کنند که با هم دیگر مراوده داشته و دوستی و مودت را در بینشان تقویت و با همدیگر به نیکی رفتار کنند.

وی افزود: دوستی و ارتباط با کسانی که اهل تهجد و نماز شب هستند بر ایمان انسان اضافه می کند. همچنین همراهی با افراد ضعیف الایمان حرکت انسان را در مسیر حق سست می کند.

حجت الاسلام فتاحی با تاکید بر این که باید از جمع های غیبت و گناه دوری کنیم، اضافه کرد: اگر دیدیم در جمعی افرادی دچار غیبت شدند یا باید آن مجلس را ترک کنیم و یا با طرح سوالاتی و مباحثی، موضوع را از غیبت منحرف کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha