جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خدیجه کبری(س)

حوزه/ نشست عوامل موثر در ایجاد همگرایی در جهان اسلام، در مدرسه علمیه خدیجه کبری(س) اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، سید رضا حجازی، در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه خدیجه کبری(س) اصفهان، گفت: موضوع همگرایی در جهان اسلام و نیاز به اتفاق نظر میان مسلمانان از مهمترین ضروریات جوامع اسلامی در عصر حاضر است. وحدت مسلمانان در حال حاضر که جهان اسلام در حساس ترین مراحل حیات خود قرار دارد، از اصلی ترین ایده ها و راه حل های پیشنهادی برای رویارویی با چالش های پیش رو است.

وی ادامه داد: وحدت اسلامی امری است که همواره در تاریخ تفکر سیاسی و اجتماعی ملت های مسلمان به عنوان یک نظریه با راهبرد اساسی و حیاتی در برابر تهاجم گسترده و همه جانبه استعمار طرح شده است و یکی از روش های تحقق اهداف و منافع مادی و غیرمادی دولت ها، در عرصه ی مناسبات بین المللی، همگرایی است.

 حجازی ادامه داد: هر یک از دولت ها براساس ارزش هایی که در نظر دارند بخشی از منافع خود را برای دستیابی به اهداف و چشم اندازهای مورد نظر در فرآیند شکل گیری همگرایی هزینه می کنند. به همین دلیل مقدمه بحث در خصوص ضرورت بررسی عوامل موثر در ایجاد همگرایی درجهان اسلام است،  که با توجه به جغرافیای سیاسی و استراتژیک جهان اسلام ایجاب می کند که از این سرمایه که شامل وسعت سرزمینی انرژی نفت، گاز دنیا در منطقه خاورمیانه و معادن آهن و طلا و ذخایر زیرزمینی می باشد و یک چهارم جمعیت دنیا نیاز است بصورت یک ابرقدرت در جهان امروز مسلمانان سهم داشته باشند و بتوانند در مقابل استکبار جهانی مقاومت کنند.

وی اظهار کرد: محور بعدی دشمنی دشمنان مسلمانان است که از صدر اسلام یهود و منافقین و شرک و الحاد به عنوان دشمنان اصلی مطرح بودند و موانع ایجاد می کردند و بعداز گذشت قرن ها همچنان این دشمنی برقرار است و با همگرایی و وحدت می توان دشمنی دشمنان را بی اثر کرد.

حجازی در ادامه گفت: محور دیگر بحث در خصوص عوامل و اصول مشترک بین برادران اهل سنت و تشیع است که شامل ایمان به خدا و یکتا پرستی و ایمان به قرآن به عنوان کلام وحی و یک دستورالعمل الهی که بایستی سرمشق همه مسلمانان باشد و ایمان به رسول گرامی اسلام و وحدت حول محور نبی مکرم و ایمان به کعبه و قبله مسلمانان که صراط مستقیم همه مومنان است و دیگر عوامل از جمله ضروریات و شریعت اسلامی و محور وحدت و جلوگیری از طرح اختلافات و اگر هم اختلافی مطرح میشود بهانه بدست دشمنان ندهیم. 

وی اظهار کرد: تحقق وعده الهی در برپایی و تحقق آیه (مژده حکومت مستضعفان در روی زمین) که از حکومت و قیام جهانی منجی عالم بشریت حضرت بقیة الله الاعظم(عجل الله تعالی فرجه الشریف) نشان دارد و تحقق آن چنگ زدن به حبل الله متین، و حدت کلمه مسلمانان و پذیرش عامه که پیرامون آنها صحبت شد.

انتهای پیامن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha