پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
مشاغل خانگی

حوزه/ عضو هیئت مدیره انجمن طراحان مد و لباس استان قم گفت: یکی از مسایلی که در شرایط کنونی باعث تقویت تولید داخلی می شود، زمینه سازی در جهت رونق مشاغل خانگی ویژه بانوان است.

ریحانه حاجی زاده در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: مسئولان چنانچه بتوانند هر چه بیشتر و بهتر زمینه فعالیت مفید و مطلوب بانوان در عرصه های مرتبط با مشاغل خانگی همچون دوخت و طراحی لباس و ... را فراهم کنند، قطعاً در مسیر رونق تولید داخل کشورمان گام برداشته اند.

وی همچنین با بیان این که در حال حاضر بیش از ۶۰۰ نفر از دختران و زنان قمی عضو انجمن طراحان مد و لباس هستند، گفت: در شرایط فعلی بسیاری از دختران و زنان قمی توانمندی و استعداد خوبی در این باره دارند و چنانچه در جهت آموزش و استعدادیابی آن ها قدم های جدی برداریم، تحول خوبی را نظاره گر خواهیم بود، ضمن آن که در بخش مربوط به صادرات، واردات و تولید انبوه می بایست به طور مُداوم، اطلاعاتمان را به روز کرده و ارتقا دهیم تا با دید باز و آگاهی لازم به سمت رشد و تعالی بیشتر حرکت کنیم.

وی افزود: ما طرح های خوبی در این خصوص در انجمن در دست اقدام داریم که البته در صورت حمایت مسئولان نتایج و ثمرات خوبی در آینده از این منظر مشاهده خواهیم کرد.

این بانوی کارآفرین قمی که در حال حاضر سرپرست کارگاه تولید پوشاک مسجد الزهرا(س) قم می باشد، همچنین ابراز داشت: از محرم سال گذشته تولید ماسک و لباس گان را با توجه به نیازمندی های شرایط کرونایی در همین کارگاه در دستور کار قرار دادیم و اکنون نیز بیش از ۶ ماه است که در کارگاه تولید پوشاک فاطمیون واقع در مسجد الزهرا(س) به عنوان مدیر و سرپرست فعال هستم

وی افزود: هدف ما در این کارگاه اشتغال زایی بوده و به لطف الهی توانسته ایم برای حدود ۶ نفر ایجاد شغل کنیم، با این حال این ظرفیت را داریم که در صورت حمایت بیشتر، کارها را توسعه بدهیم.

حاجی زاده با اشاره به این که همین کارگاه های کوچک، چرخ زندگی خیلی ها را در این وضعیت نابسامان اقتصادی می چرخاند، گفت: فعالیت تولیدی برای بانوان به خصوص در زمینه دوخت و دوز، دشواری های قابل توجهی دارد اما با این حال سعی کرده ایم که ثابت قدم باشیم و از سختی ها نهراسیم اما با این وجود از مسئولان انتظار حمایت جدی و نه شعاری را داریم.

وی همچنین تأکید کرد: از سوی دیگر به دنبال تبدیل همین کارگاه به یک تعاونی هستیم که از این طریق بتوانیم حوزه کاری را وسعت ببخشیم، ضمن آن که در خانه مد که در منزل خودم دایر است، بحث آموزش به دانشجویانی که پیش بنده کارورزی می کنند را دارم و تلاش کرده ام که در حد توان تجربه خود را به آن ها منتقل نمایم.

بانوی کارآفرین قمی در خاتمه بیان داشت: از رسانه های استان از جمله صداوسیمای قم می خواهیم که زمینه معرفی این قبیل کارها در راستای اشتغالزایی بانوان را فراهم کنند و اعتقاد بنده این است که با حمایت از این قبیل فعالیت ها در واقع در مسیر تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از تولید گام برداشته ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha