چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در فارس گفت: در کار فرهنگی هرکس که فکر کند بدون توسل و اخلاص، تنها با تکیه بر برنامه ریزی و فکر و توان خودش می تواند کاری از پیش ببرد، اشتباه می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام امروز در نشستی با اعضای اتاق فکر شورای فرهنگ عمومی استان فارس درخصوص اجرایی کردن سند نقشه مهندسی فرهنگی استان، اظهار کرد: در کار فرهنگی هرکس که فکر کند بدون توسل و اخلاص، تنها با تکیه بر برنامه ریزی و فکر و توان خودش می تواند کاری از پیش ببرد، اشتباه می کند.

به گفته نماینده ولی فقیه در فارس فرآیند مدیریت فرهنگی بسیار مهم و حائز اهمیت است، همچنین مهم این است که توکل و توسل کجای آن قرار می گیرد؟ باید با توکل و البته با برنامه ریزی دقیق و تلاش کار را آغاز کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام عنوان کرد: هر وقت توکل و توسل نباشد در تحقق اهداف موفقیت نیز وجود ندارد.

امام جمعه شیراز، انقلاب اسلامی را انقلاب معنویت برشمرد و بیان کرد: اگر کار را فقط محدود به مدیریت فرهنگی کنیم نباید باورمان شود که موفق خواهیم بود. ما فرآیندی به نام مدیریت فرهنگی استان فارس در مقابل خود داریم که از طراحی، برنامه ریزی و تدوین راهبرد شروع شده تا برسد به اجرایی و عملیاتی شدن آن و در یک قسمت آن که تدوین نقشه راه بوده، موفق بودیم و خدا هم لطف کرده، یعنی یک سند استانی به دست رئیس جمهور رونمایی شده است، اما این پایان یک مقطع کار بود و آغاز مقطع بعدی اجرای سند است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: برای عملیاتی کردن این سند، باید از کجا کارش را آغاز کند و به کجا ختم کند؟ پاسخ به این پرسش و اینکه سهم سازمان ها و ارگان ها و فعالان فرهنگی مردمی به درستی و دقیق تبیین شود، وظیفه اتاق فکر است. در اتاق فکر باید به فکر کمبودهای فاز اجرایی سند نقشه مهندسی فرهنگی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه و تکلیف دیگری که باید دنبال شود، این است که گفتمان سازی، پیگیری و مطالبه گری در خصوص این سند به نحو احسن اتفاق بیفتد و جامعه نخبگانی، مدیران و نهایتا بدنه کارشناسی استان دقیقا نسبت به این سند توجیه و همراه شوند، در همین راستا، باید در ادارات فرهنگی برای کارشناسان و مدیران کارگاه آموزشی برگزار شود و آنها به درستی نسبت به اهداف سند توجیه و همراه شوند.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: چگونگی هماهنگ شدن و همسو شدن با اهداف سند مهندسی فرهنگی توسط ادارات و نیز همراه کردن نخبگان، تشکل های مردمی و فعالان فرهنگی با این سند، بزرگترین کاری است که اتاق فکر در مقطع کنونی باید دنبال کند و امیدواریم مدیران فرهنگی که در دولت جدید در استان فارس منصوب می شوند، کسانی باشند که حقیقتا دغدغه بهبود وضعیت فرهنگی و نیز اجرای نقشه مهندسی فرهنگی استان فارس را داشته باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha