چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
آیت الله اعرافی و رونمایی

حوزه/مدیرحوزه‌های علمیه گفت: آنچه در دفاع مقدس رقم خورد، صحنه‌های صدر اسلام را احیاکرد و ناباورانه از این مجاهدت‌ها و جانفشانی‌های ملتی در برابر دنیا صیانت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیرحوزه‌های علمیه امشب (دهم آبان‌ماه) در دیدارمشاور شهردارقم در امورخانواده شهدا و ایثارگران همچنین رونمایی از کتاب «سی سالگی» روایت زندگی شهید «یدالله صادقی»، از کارکنان شهرداری قم، اظهارکرد: احیا و توجه به نام شهیدان و ایثارگران در شهر قم از اقدامات فرهنگی و ارزشمند مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر می‌باشد که باید ارج نهاد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، افزود: شهدا و ایثارگران از سرمایه‌های بزرگ جامعه اسلامی هستند و همه ما وام‌دار شهدا هستیم، کسانی‌که همه وجود خود را در طبق اخلاص گذاشتند و برای حیات و نجات ما، اسلام، انقلاب و نظام جانفشانی کردند. آنچه که در دفاع مقدس رقم خورد، در عرصه‌های مختلف صحنه‌های صدراسلام را احیا کرد و ناباورانه از این رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های ملتی در برابر همه دنیا صیانت کرد.

امام جمعه قم بیان داشت: در جنگ تحمیلی که طبق آمارها بیش از ۳۰ کشور دنیا به صورت مستقیم علیه ما بودند، میلیاردها دلار خرج کردند و شاید تا ۵۰ کشور به طور غیرمستقیم دشمن را پشتیبانی می‌کرد و این اولین باری بود که طی این ۲۰۰ سال اخیر، ایران شکست نخورد، کشور را حفظ کرد و اجازه تجزیه و تعرض را به دشمن نداد و این از معجزات دوران معاصر است و این نبود جز اینکه در رشادت جوانان ما در جبهه‌ها و امروز نیز این ایثارگری‌ها در محور مقاومت به شکل دیگری ادامه دارد.

آیت‌الله اعرافی ادامه داد: لذا امروز و فردا برای نسل‌های آینده همه دائم باید متذکر باشیم که این‌ها چه سرمایه بزرگی بودند و اگر نبود، واقعا نمی‌شد کشور و اقتدار کشور را اینگونه حفظ کرد. تلفات و سختی‌های متعددی هم بعد از جنگ مانند، سیل، زلزله و طی این دو سال اخیر کرونا را داشتیم که مصیب‌های زیادی را به بارآورد، اما اینکه کسانی توفیق پیدا کردند در صحنه برای حیات و نجات کشور و اعتلای «کلمةالله» جانفشانی کنند، توفیقی بی‌نظیر است که نصیب هر کسی نمی‌شود. اما آنچه مهمتر است، خانواده و نقش خانواده در پرورش و تحویل این شهدا، مادران و همسران نقش مهم و بسزایی داشتند که این تلاش‌ها کمتر از ایثارگری شهدا نیست.

عضو فقهای شورای نگهبان همچنین اظهار کرد: اگر به خاطرات و سبک زندگی دوران دفاع مقدس مخصوصا در جبهه‌ها برگردیم، خواهیم دید دوای همه دردهای امروز برگشت به همان سبک است. اگر ما امروز مشکلات اقتصادی داریم، شاهد آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و خانواده هستیم، همه دردهای جامعه برمی‌گردد به اینکه الگوی زیستی که در دوره انقلاب و بعد دفاع مقدس، آن الگو واقعا زنده شود، آن الگو همه مشکلات را حل می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، اظهارکرد: من گاهی خاطرات دوران جوانی‌ام در حوادث و تظاهرات دوران انقلاب را مرور می‌کنم و به فعالیت‌های آن زمان و دورانی که گاهی توفیق داشتم در جبهه‌ها حضور پیدا کنم، می‌اندیشم، واقعا حسرت می‌خورم. صفا، مهر، محبت و ازخود گذشتگی‌هایی بین رزمندگان موج می‌زد که با آن روحیه، کشور نجات پیدا کرد و چقدرخوب می‌شد که همه در اداره، کارخانه، صنعت و بازار به آن دوران برگردیم و آن سبک زندگی را احیا کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: من به جهت رسالتی که داشتم، به کشورهای مختلف جهان سفر کرده‌ام، چندین بار به کشورهای مجاور خودمان سفر کرده‌ام و دیده‌ام با یک قرارداد ننگین نصف ایران یا اندازه ایران از کشور جدا شده است. چرا؟ چون مردم در صحنه نبوده‌اند.

وی ادامه داد: آنجا واقعا انسان ناراحت می‌شود که چه سرزمین‌هایی را با یک قرارداد و با یک تَشَر از ایران جدا کردند. اما در جایی که همه آمده بودند که کشور ما را تجزیه کنند و از بین ببرند، هشت سال ایستادگی شد و آنها نتوانستند به هدف برسند. در دوران دفاع مقدس به‌جز سلاح اتمی از هر سلاحی استفاده کردند، اما نتوانستند یک وجب از خاک کشور را بگیرند. در دفاع مقدس، معجزه خداوند رقم خورد.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha