دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مصاحبه ها/ نمایشگاه "دستاوردهای علمی واحدهای آموزشی تخصصی حوزوی"

حوزه/ حجت الاسلام فلاحتی گفت: تاکنون در ۱۵ محور ۱۴۷ دوره کارگاهی را تعریف نموده ایم که در همین راستا بیش از ۴۰۰۰ ساعت کارگاه در کل کشور و برای عموم مردم یا سازمان ها با موضوعات مرتبط با سبک زندگی برگزار کرده ایم.

حجت الاسلام حمید فلاحتی معاون آموزش مرکز تخصصی آل یاسین در غرفه این مؤسسه در نمایشگاه دستاوردهای علمی مراکز تخصصی حوزوی و در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، گفت: با توجه به منویات رهبری و تأکید ایشان بر لزوم ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی و نیز با توجه به پرداخته شدن به این موضوع در بسیاری از اسناد بالادستی مجموعه تخصصی آل یاسین نیز نسبت به آن اهتمام علمی داشته است.

وی افزود: در زمینه آموزش موفق شده ایم ذیل علوم اجتماعی در درختواره دانشی حوزه ۵ رشته را مصوب نماییم؛ دو رشته از این ۵ رشته در سطح ۳ می باشد و ۳ رشته دیگر در سطح ۴ که معادل دکتری است در تدوین شده اند.

حجت الاسلام فلاحتی خاطرنشان کرد: در یکی از این رشته ها با عنوان «مطالعات سبک زندگی اسلامی» از سال ۹۷ جذب دانش پژوه داشته ایم که تاکنون بیش از ۵۰ نفر در آن وارد شده اند.

وی از تشکیل کمیته های سرفصل نویسی و علمی ناظر به پایان نامه های حوزوی در مرکز تخصصی آل یاسین خبر داد و گفت: باتوجه به اینکه تربیت نیروی انسانی متخصص یکی از اهداف تأسیس مراکز تخصصی است ما به راه اندازی بخش آموزش های کاربردی در این مرکز داشته ایم.

معاون آموزش مرکز تخصصی آل یاسین تصریح کرد: تاکنون در ۱۵ محور ۱۴۷ دوره کارگاهی را تعریف نموده که در همین راستا بیش از ۴۰۰۰ ساعت کارگاه در کل کشور و برای عموم مردم یا سازمان ها با موضوعات مرتبط با سبک زندگی برگزار کرده ایم.

وی با اشاره به فعالیت های پژوهشی مرکز تخصصی آل یاسین افزود: با تشکیل گروه های علمی سعی کردیم خلأ کمبود منابع مطالعاتی در موضوع سبک زندگی را تا حدی جبران کنیم.

حجت الاسلام فلاحتی بیان داشت: تاکنون توانسته ایم بیش از ۲۲۰ عنوان اثر در ارتباط با سبک زندگی را به وسیله انتشارات خود مجموعه به چاپ برسانیم.

وی گفت: آثار تولیدی این مرکز در سه دسته بنیادین، کاربردی و کتاب های عمومی می باشند؛ مجموعه «ماهی فیروزه ای» بیش از ۴۴ اثر را در این موضوع کار کرده است.

معاون آموزش مرکز تخصصی آل یاسین اظهار کرد: مجموع فعالیت های این مرکز باعث شده به یک پژوهشکده در موضوع سبک زندگی نیز تبدیل شود.

وی با اشاره به مجلات علمی مؤسسه تخصصی آل یاسین عنوان داشت: پژوهشنامه سبک زندگی که اولین پژوهشنامه علمی پژوهشی که دارای رتبه است در این موضوع و در کشور راه اندازی شد.

حجت الاسلام فلاحتی گفت: یکی دیگر از مجلات این مؤسسه «طعم زندگی» و سومین مجله با عنوان «پایش سبک زندگی» و با مخاطب قرار دادن فعالان فرهنگی کشور می باشد.

وی ادامه داد: در مجله طعم زندگی به نقد سبک زندگی غربی از نگاه خود غربی هاست.

معاون آموزش مرکز تخصصی آل یاسین از برگزاری کرسی ها و نشست های نظریه پردازی خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون با همت اساتید حوزوی و دانشگاهی توانسته ایم چند هم اندیشی را برگزار کنیم.

وی گفت: توجه به مسئله تولیدات هنری و چندرسانه ای یکی دیگر از برنامه های مد نظر این مرکز بوده که به همین خاطر فایل های ویدیویی مختلفی در زمینه خانواده، فرهنگ سازمانی و تربیت فرزند را هم به تولید رسانده ایم.

حجت الاسلام فلاحتی در پایان بیان داشت: در مرکز تخصصی آل یاسین در حوزه تبلیغ نیز سعی شده است از مسئله سبک زندگی غافل نشویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha