چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
نعمتی

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر از افزایش آمار جذب طلاب در سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: آمار پذیرش امسال نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است و بحمدالله استقبال خوبی از تحصیل در حوزه علمیه شده است.

حجت الاسلام مهدی نعمتی، معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر با اشاره به فعالیت های انجام شده معاونت آموزش اظهار داشت: در یک سال اخیر ۱۳ مرحله آزمون شفاهی پایه های سه، شش و هشت از ۲۱۵ نفر از طلاب برگزار شد که مجموعا ۴۳۰ نفر درس و معادل هشت هزار و ۶۰۰ دقیقه وقت برای این منظور صرف شده است.

وی از افزایش آمار جذب طلاب در سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: آمار پذیرش امسال نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است و بحمدالله استقبال خوبی از تحصیل در حوزه علمیه شده است.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر ضمن توضیح طرح آموزش زبان و فرهنگ بین الملل در واحدهای آموزشی سطح یک گفت: در این طرح طلاب ضمن تحصیل متون مرسوم حوزه از همان نیم سال اول زبان و دروس فرهنگ بین الملل را فرا می گیرند و بعد از اتمام سطح یک جهت تبلیغ در عرصه بین الملل آمادگی کامل دارند.

حجت الاسلام نعمتی افزود: در این طرح طلاب به آموزش مکالمه زبان انگلیسی به مقدار ۳۶۰ ساعت و نیز ۲۷۰ ساعت به آموزش فرهنگ ملل دوره عمومی و همچنین ۲۰۰ ساعت آموزش فرهنگ ملل دوره اختصاصی خواهند پرداخت و در مجموع ۸۳۰ ساعت آموزش این سه دوره را فرا خواهند گرفت.

وی از تهیه تقویم سالانه برنامه های معاونت آموزش و پژوهش حوزه علمیه خبر داد و بیان کرد: به علت تعدد شوراها و برنامه های آموزشی و پژوهشی مدارس علمیه استان و جهت توازن اجرای برنامه ها و بهره برداری حداکثری و با استفاده از تجارب سالیان گذشته اقدام به طراحی و تهیه تقویم سالیانه کرده ایم.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر به آمایش کادر علمی و مدیریتی مدارس علمیه استان در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط جدید و استفاده بهینه از اساتید و کادر مجرب، اهتمام ویژه جهت بکارگیری و جذب نیروها شد که در مجموع ۱۷ اقدام اعم از جابجایی و جذب در این خصوص صورت گرفت.

حجت الاسلام نعمتی ضمن ارائه گزارشی از شرکت اساتید در دوره های دانش افزایی، از ادامه برگزاری این دوره ها در نیمسال اول سال تحصیلی جاری خبر داد و اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده این کارگاه ها جهت ارتقای سطح پژوهشی و آموزشی اساتید تدبیر شده است و پس از شرکت اساتید در این دوره و کسب امتیازات لازم گواهی شرکت در دوره صادر می گردد.

وی از صدور و تحویل بیش از ۸۰ مدرک تحصیلی سطح یک و دو طلاب مدارس علمیه استان خبر داد و افزود: بسیاری از طلاب ضمن اتمام دوره تحصیل عمومی حوزه وارد دوره تخصصی می شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha