جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
13 آبان

حوزه/ معاون آموزش مدرسه علمیه شهیده بنت‌الهدی علی‌آباد کتول گفت: به وسیله استکبارستیزی و جهاد، دین ظهور پیدا کرده و بستر هدایت برای بشر آماده می‌گردد؛ بر این اساس، استکبارستیزی لازمه دستیابی به معنویت و گسترش و تعمیق باورهای دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، نشستی با محوریت «ضرورت جهاد و استکبارستیزی در رسیدن به صلح و آرامش جهانی» با حضور جمعی از اساتید و طلاب مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان به صورت مجازی برگزار شد.

در این نشست، خانم خدیجه الازمنی بیان کرد: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ۱۳ آبان۱۳۵۸ نماد تقابل حق و باطل، مقاومت و پایداری ملت ایران در مقابل استکبار بود.

وی وارد کردن الفاظ و مفاهیم قرآنی در ادبیات سیاسی را از مشخصه‌های اندیشه سیاسی امام خمینی(رحمهةالله‌علیه) دانست و کلمه استکبار و استکبارستیزی را از مهم‌ترین واژگان برشمرد و افزود: امام خمینی(ره) از آغاز نهضت با بنیان نهادن سیاست استکبارستیزی، آمریکا را به عنوان رأس استکبار نشانه گرفتند و با بصیرت و شجاعت در مقابل تمام مستکبرین جهان ایستادگی کردند.

معاون آموزش مدرسه علمیه شهیده بنت‌الهدی ادامه داد: رهبر کبیر انقلاب با صلابت، سیاست، مدیریت و خلوص، تمام آحاد مسلمانان را با یکدیگر متحد کرد تا با وحدت، بصیرت و شجاعت در مقابل دشمنان ایستادگی و به صلح و آرامش جهانی دست یابند.

الازمنی با بیان این که دشمنان برای ضربه زدن به اسلام و ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسلمانان از هر حربه‌ای بهره می‌گیرند، خاطرنشان کرد: اگر بین شیعه و سنی و حزب ها تفرقه ایجاد شود، به وحدت کلمه و جامعه آرمانی دست نمی‌یابم؛ لذا مسلمانان و گروه‌های سیاسی باید با یکدیگر وحدت داشته باشند تا توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان را خنثی سازند.

وی با اشاره به روایتی از امام باقر(علیه‌السلام) «کتب ابو جعفر(ع) فی رساله الی بعض خلفا بنی امیه: و من ذلک ما ضیع الجهاد الذی فضله الله عزوجل علی الاعمال و فضل عامله علی العمال تفضیلا فی الدرجات و المغفرة  والرحمة لانه ظهرالدین و به یرفع عن الدین...»، تشریح کرد: به وسیله استکبارستیزی و جهاد، دین ظهور پیدا کرده و بستر هدایت برای بشر آماده می‌گردد؛ بر این اساس، استکبارستیزی لازمه دستیابی به معنویت و گسترش و تعمیق باورهای دینی است.

استاد حوزه خواهران به ضرورت جهاد اشاره کرد و افزود: برای رسیدن به آرمان‌های انقلاب و تمدن جهانی و زمینه‌سازی ظهور، باید از جان، مال و آبروی خویش گذشته و با ایستادگی در مقابل دشمنان گامی برای ظهور برداریم و حضرت مهدی(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) همگان را به صلح جهانی برساند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha