جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پانزدهمین نشست شورای اداری  حوزه علمیه خواهران استان یزد در سال 1400

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در پانزدهمین نشست شورای اداری در سال ۱۴۰۰، یوم الله ۱۳ آبان را روزی مهم و به یاد ماندنی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران ذکر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام و المسلمین محمد کارگر شورکی، پیش از ظهر روز گذشته و در آستانه یوم الله ۱۳ آبان، ضمن گرامیداشت روز ملی مبارزه با استکبار، به حوادث این روز مهم اشاره و بیان کرد: قطعا یوم الله ۱۳ آبان روزی مهم و به یاد ماندنی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است؛ در این روز سه حادثه مهم به وقوع پیوست که هر کدام به تنهایی دارای اهمیت ویژه ای است.

وی ادامه داد: در ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳  اولین حادثه دستگیری و تبعید امام خمینی(ره) از ایران به ترکیه بود که بعد از سخنرانی تاریخی امام (ره) در ۴ آبان ماه و در رابطه با رژیم ستم شاهی وقانون کاپیتولاسیون بود که به تمام معنا قانونی ضد اسلام وضد ملت ایران به شمار می رفت. مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با تبیین قانون کاپیتولاسیون  افزود: بر اساس این  قانون، اگر آمریکا در ایران هر جنایتی انجام داد، دولت و مردم ایران حق اعتراض و حق محاکمه نداشتند، بنابراین با این قانون به آمریکایی ها آزادی کامل داده شده بود که بدون هیچ گونه اعتراضی از طرف مردم و دولت ایران، هر جنایتی خواستند در کشور انجام دهند. امام خمینی(ره) در مقابل این قانون تمام قد ایستاد و رژیم شاه نیز به این خاطر ایشان را در شب۱۳ آبان دستگیر و بعد به ترکیه تبعید کرد.

 وی با یادآوری شهادت دانش آموزان در این روز افزود: دومین حادثه در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ اتفاق افتاد و در آن روز، دانش آموزان علیه رژیم شاه تظاهرات کردند که  متاسفانه با برخورد خشن رژیم شاه و تیراندازی به سمت دانش آموزان مواجه ، و عده ای از آنان شهید و عده ای هم زخمی شدند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سومین حادثه که در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ اتفاق افتاد ، حادثه ای بزرگ وتاریخی بود و به فرمایش امام خمینی(ره) انقلاب دوم نام گرفت، تصریح کرد:  در این روز تصرف سفارتخانه آمریکا وتسخیر این لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام (رحمة الله علیه) صورت گرفت.

وی افزود: حمایت امام(ره) و مردم ایران از این حرکت، سبب محکم شدن این کار  انقلابی شد و انجام این کار در آن زمان ، لازم بود زیرا این سفارت به تمام معنا محل توطئه و ودشمنی امریکا با انقلاب نوپای اسلامی شده بود که ازهر دسیسه ای برای ضربه به انقلاب کوتاهی نمی کردند و اسناد این لانه جاسوسی هم بعدها منتشر شد .

حجت الاسلام و المسلمین کارگر شورکی بیان کرد: آمریکا همان طور که از گذشته تاکنون دست از توطئه ودشمنی با مردم ایران وانقلاب اسلامی برنداشته است، قطعا در آینده نیز دست از هر گونه دشمنی وتوطئه بر نخواهد داشت، بنابراین همه باید در مقابل این توطئه های دشمنان هوشیار و بیدار باشند تا ان شاءالله به این مردم واین انقلاب گزندی وارد نشود .

درپایان این نشست، ضمن قرائت مصوبات قبلی شورای اداری و بیان گزارشی از اقدامات انجام شده توسط هر یک از حاضرین، نکاتی در خصوص مسائل جاری حوزه مطرح و بحث و تبادل نظر انجام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha