یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اخلاق

حوزه/ رضوی خطاب به طلاب گفت: ساده زیستی که یکی از مهم ترین روش علما بود و باید در همه ابعاد زندگی ما دیده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، مریم رضوی امروز در مراسمی که به صورت مجازی در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) سلماس برگزار شد، با بیان این که طلاب علوم دینی که قدم در میدان علم و عمل می گذارند بهترین بندگان خدا هستند و باید دارای عمل صالح باشند، اظهار داشت: طلاب باید آداب و اخلاق طلبگی و راه و رسم سربازی حضرت ولی عصر(عج) را بدانند و در گفتار و رفتار از مصادیق مسلمانان واقعی باشند و دیگران را نیز به سوی خدا دعوت کنند و نسبت به خود و جایگاهشان شناخت کافی داشته باشند.

وی اضافه کرد: طلاب پیشگام دعوت به اخلاق و معنویت هستند و حوزه بیش از هر نهاد دیگر وظیفه عمل به احکام اخلاقی و معنوی دین اسلام را دارد یک طلبه علاوه بر تسلط به علوم مورد نیاز، باید به معنویت و اخلاق نیز توجه جدی داشته باشد و رذائل اخلاقی و صفات ناپسند را از خودش دور کند تا بتواند در این مسیر موفق شود.

مدیر مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) سلماس با تاکید بر لزوم عمل به تکالیف الهی، گفت: باید ضمن عمل به واجبات دینی، از گناهان نیز دوری کنیم چرا که شیطان همیشه در کمین است تا انسان را به سمت سیئات بکشد و هر کجا در ما احساس ضعف بکند جری تر می شود.

وی با بیان این که دوری از سخن چینی، غیبت، دروغ، رعایت حدود محرم و نامحرم از لوازم مسلمانی است، افزود: یکی از راه هایی که موجب تقویت ایمان و نجات انسان در دنیا و آخرت می شود محبت به اهل بیت (ع) است که در قرآن کریم بدان اشاره شده است و توسل به ائمه معصومین موجب سعادت انسان می شود.

رضوی، داشتن تقوا را لازمه طلبگی عنوان کرد و بیان داشت: در کنار تحصیل علوم دینی باید تقوای درونی مان را نیز تقویت کنیم و یکی از راه های این کار همنشینی با افراد مؤمن و خدا ترس است که در جهت تقویت معنویت انسان موثر می باشد و نشست و برخواست با افراد ناصالح باعث می شود به مرور حالات معنوی انسان از بین برود.

وی با توصیه به انس با توکل، توسل و ذکر خداوند، گفت: باید به مستحبات اهتمام داشته باشیم اما به گونه ای نباشد که در ما دل زدگی ایجاد بکند و لازم است در همه اعمال و رفتار خودمان رضایت صاحب الزمان (عج) را در نظر بگیریم.

مدیر مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) سلماس اضافه کرد: طلاب باید به عرفیات طلبگی پایبند باشند و برخی رفتارهای مباح را مردم از ما انتظار ندارند و پوشش، رفتار، حرکات و حضور در برخی مجالس ما نباید به گونه ای باشد که انگشت نما باشیم و ساده زیستی که یکی از مهم ترین روش علما بود و باید در همه ابعاد زندگی ما دیده شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha