چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
تصاویر/ نشست مدیران و نهادهای فرهنگی کردستان با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: انقلاب اسلامی، انقلاب تمدنی و فرابخشی و جهانی است و در ذات آن یک اندیشه متعالی است و در جهان هم اگر به درستی عرضه شود، خریداران زیادی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، آیت الله علیرضا اعرافی، امروز در جلسه استانداری کردستان که با موضوع «نشست مدیران و نهادهای فرهنگی کردستان» برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی، انقلاب تمدنی و فرابخشی و جهانی است و در ذات آن یک اندیشه متعالی است و در جهان هم اگر به درستی عرضه شود، خریداران زیادی دارد.

ببینید:

تصاویر نشست مدیران و نهادهای فرهنگی کردستان با آیت الله اعرافی

مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه داد: اکنون اگر به جهان نگاه کنیم در یک سو محور مقاومت را داریم که به یکی از معادلات جهانی تبدیل شده است. زیربنای این جریان یک اندیشه معرفتی حضور دارد و ان انقلاب اسلامی ایران است.

وی  افزود: در کشورهای مختلف به عینه دیده ام که چقدر به انقلاب اسلامی عشق می ورزند و توسعه های ایران اسلامی برای همه آنان مایه شعف است، زیرا این نظامی پویا و شکوفاست که این نشان می دهد بار سنگینی بر دوش همه ماست.

عضو فقهای شورای نگهبان اظهار کرد: یکی از نکات بسیار مهم این است که ایران به عنوان پایگاه معنوی و نورانی و الهی در جهان می باشد، لذا باید یک ایران توسعه یافته، پیشرفته و...داشته باشیم، بنابراین استانهایی همانند کردستان واقعا می توانند به عنوان یک الگوی از همزیستی مسالمت آمیز در سطح کشور مطرح شوند.

مدیر حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد: در گفتگوهایی که با سیدحسن نصرالله داشته ام، یکی از دغدغه های سید همین انسجام پایگاه انقلاب اسلامی ایران و تعاملات مذهبی و گفتگو و انسجام درست در کشور است و اذعان دارند که این نکته پشتوانه ایران اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه ما در مباحث بین المللی و داخلی این همگرایی و هم افزایی را در عمل نشان داده ایم، اظهار کرد: برخی از مشکلات تنها مختص به کردستان، سیستان و بلوچستان و خوزستان نیست، در برخی از مناطق کشور مشکلاتی وجود دارد که به هیچ وجه شایسته نظام اسلامی نیست، لذا باید همه مسئولان تلاش کنند که زیرساخت ها رشد کنند.

آیت الله اعرافی عنوان کرد: در کار پیشرفت و تعالی، نهاد دانشگاه، حوزه، آموزش و پرورش و دیگر نهادهای فرهنگی و رسانه ای نقش اول را دارند؛ ما اگر آموزش و پرورش قوی و سازنده داشته باشیم آینده موفقی را پیش رو خواهیم داشت، لذا هرچقدر در آموزش و پرورش سرمایه گذاری کنیم، بازهم کم است.

وی در ادامه  به برخی از معضلات و ناهنجاری های اجتماعی اشاره کرد و افزود: باید همه در کنار هم تلاش کنیم که آسیب های اجتماعی کاهش و حتی از بین بروند و این کار شدنی است و می توان با همدلی و تعامل این آسیب ها را برطرف کرد و در این میان حوزه های علمیه می توانند بسیار نقش آفرین باشند.

مدیر حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: در همه کارها داشتن برنامه منسجم بسیار مهم است و در مقابل باید دولت این برنامه ها را حمایت کند و بخشی را هم خود نهادهای فرهنگی انجام دهند.

آیت الله اعرافی اتصریح کرد: برش زدن به سندهای راهبردی کشور یکی از الزامات انجام کار است و این امر در سطح استان ها هم قابل انجام است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه گفت: در سفر به کردستان چندین مسئله درباره دانشگاه ها مطرح شد که از استاندار درخواست داریم این مسائل مستند شوند تا در شورای انقلاب فرهنگی مطرح شود. از جمله این مسائل، حل مسئله بومی گزینی، بین المللی شدن دانشگاه کردستان، هیئت علمی جوان و.. است.

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به اینکه کردستان باید به عنوان یک قطب علمی و فرهنگی در کشور و حتی بین الملل معرفی شود، خاطرنشان کرد: طرح جمعیت نکته دیگری است که برای پیاده کردن آن باید در استان روی آن به معنای واقعی کار شود و در این بحث مطالبه وجود داشته باشد.

آیت الله اعرافی با اشاره به مشکل خروج نخبگان از کشور، گفت: باید نسبت به نخبگان توجه شود، زیرا مهاجرت نخبگان از این کشور برای همه ما سخت و ناراحت کننده است؛ باید با کارهای زیرساختی، زمینه ماندگاری نخبگان در مملکت را فراهم آوریم که این امر نیازمند پشتوانه مالی و قانونی و سیاسی است.

مدیر حوزه های علمیه کشور به مسئله معیشتی روحانیون و طلاب هم اشاره کرد و گفت: روحانیت سنی و شیعه در بحث معیشتی واقعا مشکلات بسیاری دارند و با وجود کارهای خوبی که توسط مرکز خدمات انجام گرفته، بازهم نیازمند حمایت های بیشتر در این زمینه هستیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha