دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیر حوزه علمیه خراسان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان سه مرحله تبلیغ را تفقه، ابلاغ و اقامه عنوان و بر لزوم جهت گیری های انقلابی با عقلانیت و ایستادگی در برابر شبیخون فرهنگی دشمن، تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی در مراسم اختتامیه طرح تربیت مدرس «خطیب» که به همت معاونت تبلیغ این حوزه برگزار شد، طرح مذکور را یکی از برنامه های تحولی انجام شده عنوان کرد و در همین راستا بر جزیره ای عمل نشدن کارها بلکه مجمع الجزایری بودن آن، تاکید کرد.
مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه تقسیم کار مشخص و تعیین وظایف به منظور هماهنگی بیشتر و تعامل افزون برای هر بخش با محوریت حوزه علمیه خراسان چند سالی است که انجام می شود، افزایش بیش از پیش و تداوم این مسیر را با همان رویکرد کار گروهی مدنظر دانست.
وی این حرکت را امری تحولی و مهم برشمرد و با بیان اینکه فعالیت های ارزنده ای بعد از پیروی انقلاب در حوزه علمیه صورت گرفته است، پیشرفت و رشد افزونتر را مسئله ای عنوان کرد که می بایست ادامه یابد.
مدیر حوزه علمیه خراسان در ادامه به تغییرات صورت گرفته در این حوزه اشاره و خاطر نشان کرد: این تغییر آرایش در ادامه گام های تحولی است که دو عرصه فعالیت در حوزه یعنی نخبگان و استعدادهای برتر و تبلیغ، با تاکید بر خلاقیت، نوآوری، مشارکت و مجاهدت از جمله همین تغییرات بود.
حجت الاسلام و المسلمین عاملی افزود: همگان باید در حوزه علمیه خراسان مشارکت کنند زیرا در این حوزه حرکت فردی صورت نمی گیرد بلکه همه باید در میدان های آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و فرهنگی حضور یابند و مشارکت کنند.
مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به اهمیت تبلیغ، فراگیری را از ویژگی های آن خواند و گفت: تبلیغ شامل همه آحاد حوزه از سطح یک تا علمای بزرگ است و به سطحی خاص تعلق ندارد و حتی تأثیرگذاری آن در جامعه از سوی بزرگان بیشتر است.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان بر علمیت و دانشمندی مبلغ دین تاکید و ابراز کرد: طبق آیه نفر، ابلاغ پیام دین به تفقه و فهم دین نیاز دارد و سپس نوبت به ابلاغ و اقامه آن در جامعه می رسد.
وی بر لزوم مهارت آموزی و مهارت افزایی در عرصه تبلیغ از ابتدای دوره طلبگی اشاره و با تاکید بر اینکه دوره های مهارتی، بصیرتی، دانشی و بینشی می بایست به طور مستمر برگزار شود، خاطر نشان کرد: تفاوت ها، توانمندی ها و سطح بندی ها نیز باید به صورت عمومی، تخصصی، نخبگانی و مفاخر مدنظر قرار گیرد و با توجه به آن، به نوآوری و تولید محتوای روزآمد و کارآمد توجه کرد.
مدیر حوزه علمیه خراسان بر لزوم جهت گیری های انقلابی با عقلانیت و دوری از انزوا، بی تفاوتی و بی بصیرتی و ایستادگی در برابر شبیخون فرهنگی دشمن، در سنگر تبلیغ تاکید کرد.
حجت الاسلام و المسلمین عاملی نتیجه همه این خصوصیات را جبهه ای منظم، منسجم و تاثیرگذار و در واقع ارتش مسلح فرهنگی تبلیغی برای انقلاب اسلامی خواند که به عنوان دژهای محکم در برابر دشمن بایستند و برای متدینان داخلی و خارج از کشور، یار و مددکار باشند.
انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha