یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ماموستا خدایی

حوزه/امام جمعه شهرستان بانه به ضرورت حمایت دولت از برنامه های دینی و فرهنگی اشاره کرد و افزود: باید اعتبارات لازم به حوزه فرهنگ تعلق گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی، امروز در جمع طلاب شهرستان بانه اظهار داشت: جامعه ای که در آن اخلاق و معنویت در حاشیه باشد، آینده خوبی را تجربه نخواهد کرد.

امام جمعه بانه ادامه داد: فطرت انسان بر مدار خدامحوری و معنویت شکل گرفته است، اما در دنیای کنونی، زندگی به گونه ای شده است که بشر را به سمت زندگی ماشینی و تفکرات مادی گرایی می برد.

وی افزود: نگاه مادی‌گرانه باعث می شود که روز به روز انسان از خدا دور شود و بسیاری از داشته هایی دینی جای خود را مادیات و خواسته های دنیوی بدهند.

ماموستا خدایی با اشاره به اینکه باید داشته های معنوی جامعه حضوری حفظ شود، گفت: هیچ جامعه ای را نمی توان متصور شد که معنویت و اخلاق در آن وجود نداشته باشد، ولی در سلامت روانی و روحی به سر ببرد؛ امروز جامعه به شدت نیازمند بازگشت به معنویت است.

امام جمعه شهرستان بانه اظهار کرد: برای رسیدن به آرمان شهر و مدینه فاضله، همه به نوعی مسئول هستیم؛ رسیدن به این جایگاه نیازمند مطالبه گر بودن مردم و نیز پای کار بودن نهادهی دینی و فرهنگی است.

وی به ضرورت حمایت دولت از برنامه های دینی و فرهنگی اشاره کرد و افزود: باید اعتبارات لازم به حوزه فرهنگ تعلق گیرد؛ امروز جامعه به شدت از سوی خردفرهنگ های غربی و بیگانه تهدید می شود.

ماموستا خدایی در پایان گفت: امیدواریم که کارکرد مساجد، کانون های فرهنگی و... دچار تحول شوند و این اماکن به محلی برای جذب جوان به اخلاق و معنویت تبدیل شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha