سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه های نماز جمعه تبریز گفت: افزایش جمعیت و تحکیم بنیان خانواده اهمیت بسیاری دارد و از نمایندگان مجلس به خاطر تصویب قانون حمایت از خانواده و جمعیت تشکر می‌کنم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز گفت: هر انسانی که ملکه تقوا در وجودش نهادینه نشود، نمی‌تواند به حیات طیبه ای که آرمان هر انسان سعادتمند است؛ برسد.

وی ادامه داد: هر انسان از بدو تولد از نعمت‌های ظاهری و باطنی برخوردار است، تمام این نعمت‌ها زمانی انسان را به سعادت می‌رساند که در بستر تقوا باشد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم افزود: آن چیزی که در تربیت و رشد هر انسان نقش اساسی دارد آنست که نعمت‌هایی که به او داده شده را در مسیر صحیح استفاده کند.

وی به اهمیت تربیت کودک اشاره کرد و گفت: شخصیت اصلی انسان در دوران کودکی شکل می‌گیرد و پدر و مادرها باید نهایت دقت را در تربیت صحیح کودکان داشته باشند. زمانی که کودکان به حد بلوغ رسیده باید برای ورود به حریم خصوصی پدر و مادر اجازه بگیرد.

امام جمعه تبریز افزود: برای تربیت الهی قوه شنوایی و بینایی کودکان، نباید اجازه دهند هر صحنه را دیده و هر چیزی را بشنوند، همه ما روز قیامت باید در برابر چیزهایی که کودکانمان دیده و شنیده پاسخگو باشیم.

وی ادامه داد: هر کودک بر اساس فطرت الهی به دنیا می‌آید، اگر مسیر رشد معنوی کودک بر اساس فطرت الهی باشد قطعاً به سعادت حقیقی خواهد رسید.

خطیب نماز جمعه تبریز با تاکید بر اینکه راه نجات هر پدر و مادر در دنیا و آخرت این است که به کودکان خود توجه کند و او را در حاشیه زندگی قرار ندهد، گفت: کودکانمان نباید در حاشیه زندگی قرار بگیرند بلکه باید در متن زندگی باشند.

وی به اهمیت رعایت عدالت در جامعه اشاره کرد و افزود: فوری‌ترین هدف تشکیل نظام اسلامی عدالت است که راز ماندگاری و موفقیت هر نظام اجتماعی است. حقیقت و هویت ما تحقق عدالت بوده و لازمه شکل گیری جامعه اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: بر همگان لازم است عدالت را مطالبه کند چرا که عامل گسترش اسلام و رفع بدبختی جوامع انسانی است.

وی به روز فرهنگ عمومی نیز اشاره کرد و گفت: باید تمام هم و غم ما ارتقای فرهنگ عمومی جامعه شود و نقش عموم مردم در ارتقای این فرهنگ عمومی بسیار اثر گذار است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ابراز داشت: دست اندرکاران فرهنگ عمومی در کشور جلسات متعددی دارند، ولی این کفایت نمی‌کند، بلکه همه باید در این خصوص دست در دست هم داده و کمک کنیم.

وی ادامه داد: مؤثرترین و والاترین عنصری که در موجودیت هر جامعه دخالت دارد، فرهنگ آن جامعه است. فرهنگ هر جامعه هویت آن را تشکیل می‌دهد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر ضرورت اهمیت افزایش جمعیت و تحکیم بنیان خانواده، گفت: از نمایندگان مجلس به خاطر تصویب قانون حمایت از خانواده و جمعیت تشکر می‌کنم. در تنظیم این قانون تلاش شده تا گذرگاه‌های برون از معضلات جمعیتی و ارتقای سلامت مادر و فرزند و افزایش خدمات بهداشتی و درمانی و ارتقای خدمات به خانواده‌های دارای فرزندان بیشتر دیده شود.

وی با بیان اینکه هدف این قانون فرزند آوری سالم همراه با ارتقای حوزه سلامت و بهداشت است، اظهار کرد: کیفیت رشد جمعیت اهمیت زیادی دارد. آموزش‌های روانشناسی نشان می‌دهد خانواده‌هایی که فرزندان بیشتری دارند، از سلامت جسمی و روحی بیشتری برخوردارند.

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: نهادهای فرهنگی و رسانه‌های جمعی و ملی و نخبگان و نهادهای تبلیغی باید یک اقدام قرارگاهی و هدفمند با تقسیم کار ملی این فرصت طلایی را پاس بدارند و جوانی جمعیت ایرانیان را رقم بزنند.

وی به ۱۳ آبان و روز استکبارستیزی هم اشاره کرد و گفت: تلاش برای ایجاد بازدارندگی، تلاش برای اتخاذ مواضع انقلابی، ممنوعیت پیوند و دوستی با کفار و دشمنان، ممنوعیت ترس از استکبار، ممنوعیت خوش گمانی و تکیه به استکبار، ثبات قدم و منفعل نشدن در برابر استکبار، فریب لبخند دشمن را نخوردن و سرسختی به مستکبرین از راه‌های مواجهه با استکبار است.

امام جمعه تبریز به عملیات دریایی سپاه نیز اشاره و بیان کرد: ناکامی آمریکا در عملیات دزدی دریایی، یک تیر و هفت نشان بود. آمریکایی‌ها یک سیلی در دریای عمان خورند و صدای آن در تمام دنیا از جهات مختلف شنیده شد.

وی با بیان اینکه جاسوسان دیروز آمریکا دزدان دریایی امروز هستند، گفت: نظامیان آمریکایی حداکثر تلاش خود را برای توقف پاسداران کردند اما نهایتاً صحنه را ترک کردند. تو دهنی به سعودی بود که فکر می‌کردند در پناه نیروی دریایی آمریکا موفقیتی به دست بیاورد تا روی شکست‌های سریالی خود در یمن سرپوش بگذارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: این واقعه در آستانه اجلاس وین روحیه آمریکا را ضعیف می‌کند. با توجه به دلخوری چین از آمریکا بابت زیر دریایی‌های استرالیا، این عملیات، پکن را به ایران نزدیک می‌کند و موضع تهاجمی چین به آمریکا را زیاد می‌کند.

وی اظهار کرد: با توجه به شکاف اخیر آمریکا و فرانسه، این عملیات فرانسه را از آمریکا دور می‌کند. باتوجه به تحرک جدید ایران در صادرات نفت، اقدام سپاه ضریب امنیتی صادرات ایران را افزایش می‌دهد و به درجه اطمینان می‌رساند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha