جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جلسه انجمن هاي علمي

حوزه/ برنامه فعالیت‌های مشترک از سوی نمایندگان معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان و دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه‌های علمیه قم به‌زودی ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرسول هاجری در نشست مشترک رؤسای انجمن‌های حوزه علمیه قم با معاونان پژوهش و آموزش حوزه علمیه خراسان که در اتاق جلسات این مرکز برگزار شد، با تأکید بر ضرورت شکل‌گیری ارتباطات تخصصی میان بخش‌های تخصصی حوزه‌های علمیه کشور ازجمله قم و مشهد، ابراز کرد: پیش‌فرض و ضرورت اولیه در شکل‌گیری نتیجه‌بخش این ارتباطات و همکاری‌ها، وجود اطلاعات دقیق حوزه‌های علمیه کشور از همدیگر است.

مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه‌های علمیه اظهار امیدواری کرد: برنامه مشترکی برای برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های مشترک تخصصی در شش ماه آینده تنظیم و ارائه شود.

حجت‌الاسلام اسفندیاری، معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان نیز در این نشست، ابراز کرد: حوزه‌های علمیه قم و خراسان علی‌رغم استقلال، ارتباطات گسترده‌ای، خصوصاً در زمینه‌های آموزشی با هم داشته‌اند و امیدواریم این نشست مشترک فتح بابی برای ارتباطات در زمینه‌های گوناگون دیگر باشد.

معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان همچنین اشاره‌ای به ساختار معاونت پژوهش و فعالیت‌های بخش‌های مختلف آن کرد و افزود: حوزه علمیه خراسان در ساختار و فعالیت‌های خود به نیازهای داخلی حوزه از طریق مدارس و مراکز تخصصی و قرارگاه‌های علمی آموزشی پاسخ می‌گوید و به نیازهای جامعه و نظام اسلامی و نیز نظام بین‌الملل، از طریق هیئت‌های اندیشه‌ورز توجه دارد.

وی در مورد وضعیت جغرافیایی و منطقه‌ای حوزه علمیه خراسان نیز به مسئله همجواری با کشورهای شرق و شمال شرقی اشاره کرد و بر توجه به رشته های تخصصی با نگاه به ملزومات و نیازهای این کشورها تاکید کرد.

گفتنی است در این نشست، حجج اسلام کندری، معاون آموزش و ایزدی، مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان و رؤسای انجمن‌های مهدویت، ترجمه و زبان‌های خارجی، روان‌شناسی اسلامی و قرآن‌پژوهی حوزه‌ علمیه قم نیز نظرات خود را بیان کردند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha