پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دیدار اعضای ستاد بزرگداشت آیت الله مصباح یزدی با آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ بزرگان ما آرزو داشتند از آنها آثار علمی و مکتوب قابل فهم برای مردم باقی بماند. امروز ما می‌بینیم آیت الله مصباح یزدی با این قیام قلمی و علمی که داشتند، آثار و برکات متعددی را برای شناخت دین به مردم برجای گذاشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت آیت الله مصباح یزدی، ضمن اظهار خرسندی از دیدار خانواده آیت الله مصباح یزدی، ایشان را عالم اهل قیام برای دین دانستند و گفتند: ایشان قیام برای خدا داشتند و قیام فکری و قلمی ایشان که برآمده از علم و آگاهی ایشان بود نمونه ای از این قیام است. آثار مکتوب متعددی که از ایشان باقی مانده، از آثار قیام قلمی ایشان است. این قیام بسیار ارزشمند و مهم بقدری حائز اهمیت است، که بزرگان ما آرزو داشتند از آنها آثار علمی و مکتوب قابل فهم برای مردم باقی بماند. امروز ما می‌بینیم آیت الله مصباح یزدی با این قیام قلمی و علمی که داشتند، آثار و برکات متعددی را برای شناخت دین به مردم برجای گذاشته‌اند.

این مرجع تقلید، ضمن آرزوی صحت و سلامتی برای خانواده ایشان افزودند: تلاش مجموعه شاگردان و خانواده آیت الله مصباح یزدی باید بر این باشد که آثار و کتب ایشان را به زبان‌های مختلف و برای همه سطوح جامعه منتشر نمایند. آثار ایشان در زمینه‌های مختلف و بصورت دقیق تألیف شده است، که ویژگی خاص ایشان می‌باشد و نباید مجموعه آثار آیت الله مصباح یزدی مورد غفلت قرار گیرد.

در ابتدای این دیدار، فرزندان آیت الله مصباح یزدی از توجهات و همچنین لطف آیت الله العظمی نوری همدانی به خانواده آیت الله مصباح یزدی تشکر و قدردانی نمودند و گزارشی از برنامه‌های انجام گرفته برای سالگرد ارتحال این عالم بصیر ارائه کردند.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین محمدی عراقی با ابراز خشنودی از صحت و سلامت این مرجع تقلید شیعیان، بیان داشت: دغدغه آیت الله مصباح یزدی و شما بزرگان از همان دهه‌های چهل، تلاش برای تأسیس حوزه ای علمیه با شرایط علمی خاص بود، که بعدها به تأسیس مؤسسه امام خمینی(ره) انجامید. بنده هم به عنوان شاگرد توفیق داشتم تا از محضر شما و همچنین آیت الله مصباح یزدی بهره ببرم و این افتخاری برای ما است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha