یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام احمد زارعی

حوزه/ امام جمعه کامیاران مسئله لبنان و حوادث اخیر را نقشه ۵ مرحله ای زمان ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا دانست.

حجت الاسلام احمد زارعی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان اظهار داشت: «جورج قرداحی» شخصیتی ادیب و مسیحی لبنانی اشعار زیادی درباره کربلا و امام حسین علیه اسلام سروده است و سه ماه پیش در یک مصاحبه از مردم یمن حمایت کرد. این مسئله دست مایه دولت سعودی گردید که جنجالی سیاسی برپا کند و سفیر لبنان را از عربستان سعودی اخراج  کند و سران امارات و کویت نیز سفرای لبنان را اخراج کردند.

امام جمعه کامیاران در ادامه مسئله لبنان و حوادث اخیر را نقشه ۵ مرحله ای زمان ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا دانست و گفت: مرحله اول ایجاد آشوب های سیاسی در کشور لبنان بود، آشوب های خشونت بار که امنیت کشور لبنان را دستخوش تغییر کند. مرحله دوم ایجاد خلاء سیاسی با استعفای سعد حریری در آبان دو سال پیش بود که اتفاق افتاد و حریری به عربستان سفر و همانجا اعلام استعفاء کرد.

حجت الاسلام زارعی ادامه داد: مرحله سوم ایجاد تنش مالی و فروپاشی اقتصادی بود تا مردم لبنان در این چندسال با مسئله اقتصادی دست و پنج نرم کنند و مرحله چهارم انفجار مهیب در بیروت بود که زیرساخت های این کشور از بین رفت و با جوسازی و شایعه پراکنی، متهم این حادثه را حزب الله معرفی کردند. هدف از این کار ایجاد شورش و بی نظمی و بی قانونی در لبنان بود تا رژیم اسرائیل حمله ای همه جانبه علیه لبنان انجام دهد.

امام جمعه کامیاران ادامه داد: در دوسال گذشته مثلث عبری ـ عربی ـ غربی و سایر دشمنان جریان مقاومت، انواع توطئه ها را علیه لبنان در دستور کار خود قرار داده اند و هدفشان جنجال سازی و  تفرقه قومی و قبیله ای در این کشور است.

این استاد حوزه در بخش دیگری از سخنان خود به عملیات شجاعانه نیروی دریایی سپاه پاسداران در جلوگیری از دزدیدن نفت ایرانی توسط نیروی های دریایی آمریکا اشاره کرد و اظهار داشت: آمریکایی ها این بار هم به مانند دفعات پیش در عملیات علیه منافع ملی ایران ناکام بودند و رسماً شکست تحقیرآمیز خود توسط نیروهای جان برکف سپاه را پذیرفتند که این مایه مباهات برای ملت ماست.

امام جمعه کامیاران در پایان عنوان کرد: همان طور که در مسئله موشکی خودکفا شده ایم، اگر به جوانان متعهد و نخبه میدان داده شود به راحتی می توانیم مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم کشورمان را برطرف کنیم، لذا باید گفت که حمایت از نخبگان مهمترین مسئله است، بنابراین از مسئولین درخواست داریم که به نخبگان کشور اعتماد کامل داشته باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha