یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین رنجبر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کردستان گفت: خوشبختانه روحانیون و طلاب کردستانی در بحث امر به معروف و نهی از منکر حضور دارند، لذا ستاد امر به معروف و نهی از منکر می تواند از ظرفیت مبلغین دینی حوزه های علمیه استفاده کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین نادر رنجبر، مدیر حوزه علمیه کردستان امروز با دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر این استان دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر در این دیدار اظهار داشت: برای از بین بردن آسیب های اجتماعی بهترین و کاملترین راهکار نهادینه کردن سنت و فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

مدیر حوزه علمیه کردستان گفت: برای برخورد با مدیران فاسد در استان باید دستگاه های امنیتی، نظارتی و غیرامنیتی پای کار باشند.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر با اشاره به اینکه باید دولت نسبت به مدیران فاسد حساسیت ویژه ای داشته باشد، تاکید کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک مجموعه «مردم نهاد» است و زمانی می توان گفت که جامعه ما یک جامعه مطالبه گر است که از پشتوانه مردمی برخوردار باشیم.

 استاد حوزه  ادامه داد: برای اثربخشی بیشتر امر به معروف و نهی از منکر باید نگاه ما به سمت بدنه جامعه باشد، زیرا این فریضه هیچ گاه به صورت حاکمیتی نتیجه بخش نخواهد بود.

مدیر حوزه علمیه کردستان گفت: اثربخشی بیشتر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با نقش آفرینی مردم و جامعه ممکن خواهد بود و این امر می تواند نه تنها تاثیرات بیشتر خود را نشان دهد، بلکه از صرف بسیاری از هزینه ها در این بخش جلوگیری خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر اظهار کرد: جامعه زمانی می تواند به معنای واقعی در سلامت باشد که مدیران سالم و پاکدستی داشته باشد، زمانی که در جامعه مشکلات اجتماعی، فرهنگی همانند تبعیض، بی عدالتی حاکم باشد این نشان دهنده کم کاری و یا بی تفاوتی مسئولان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه روحانیون و طلاب کردستانی در بحث امر به معروف و نهی از منکر حضور دارند، لذا ستاد امر به معروف و نهی از منکر می تواند از ظرفیت مبلغین دینی حوزه های علمیه استفاده کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha