جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رسانه

حوزه/ کوهکن گفت: متاسفانه رسانه های امروز زندگی های اشرافی را تبلیغ می کنند و بسیاری افراد زندگی خود را با آن مقایسه می کنند و در نتیجه موجب مشکلات روحی و خانوادگی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، رقیه کوهکن امروز در مراسمی که به صورت مجازی در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) سلماس برگزار شد، اظهار داشت: قرآن، رسانه ای الهی است که پیام خدا را برای بشر ابلاغ می کند و از این رو این کتاب الهی بهترین الگوی رسانه های مکتبی و ارزشی است و می تواند بشریت را از بحران ناشی از بی بند و باری نجات دهد.

وی اضافه کرد: قرآن کریم از این جهت که دارای استحکام، برحق بودن و اتقان است، فاقد هر نوع نقطه ضعف در امر هدایتگری می باشد و اگر محتوای رسانه ها بر مدار حق باشد، هیچ منطقی در برابر آن تاب مقاومت نخواهد داشت و بلکه سر تسلیم فرود خواهد آورد.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران سلماس افزود: اگر استواری و سدید بودن قرآن، به دلیل «بر حق بودن» آن باشد، پس رسانه های دینی نیز در هر عصری که تداوم بخش مسیر قرآنی اند، باید واجد این ویژگی باشند.

وی ادامه داد: امروزه رسانه ها، تلویزیون، گوشی و ... فناوری های پیشرفته ای هستند که به منازل ما وارد شده اند و مهم ترین مسئله در این مورد استفاده درست و صحیح از آن هاست و باید به گونه ای استفاده کنیم که آرامش ما و فرزندانمان را سلب نکند.

کوهکن گفت: درصد زیادی از یادگیری های انسان از طریق دیدن است و لذا رسانه در این مسئله نقش اساسی دارد و بسیاری از تمایلات و خواسته های انسان ریشه در رسانه ها دارد. متاسفانه رسانه های امروز زندگی های اشرافی را تبلیغ می کنند و بسیاری افراد زندگی خود را با آن مقایسه می کنند و در نتیجه موجب مشکلات روحی و خانوادگی می شود.

وی با بیان این که خانواده ها و فرزندان ما دچار تهاجم فرهنگی رسانه ها هستند، افزود: رسانه ها اشرافی گری را عادی جلوه می دهند و همین امر  موجب تغییر ذائقه های مردم شده است و در موارد متعددی رسانه ها ارزش های دینی و اجتماعی را جابجا می کنند و امروز فیلم و سریال و فضاهای مجازی جزو لاینفک زندگی انسان ها شده است و همین مسئله در تربیت فرزندان بسیار موثر است.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) سلماس به لزوم مدیریت استفاده از رسانه ها اشاره کرد و گفت: باید مدیریت رسانه ها در دست ما باشد نه این که زندگی خود را به رسانه ها بسپاریم و آن ها ما را مدیریت کنند. استفاده ناصحیح از این مسئله موجب افسردگی، استرس و  خشونت می شود و این که در روایات بر لزوم حفظ چشم از گناه اشاره کرده اند، مصداقش فقط نامحرم نیست و هر چیزی که انسان را به سمت فنا حرکت دهد گناه و لغو محسوب می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha