دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
الهام شیخلو نقده

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: نه از کسی برنجیم و نه دیگران را مورد اذیت و آزار قرار بدهیم و این زمانی حاصل می شود که انسان منیّت و خود برتر بینی را از خود دور کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، الهام شیخلو، امروز در نشست اخلاقی، تربیتی و فرهنگی طلاب خواهر نقده که در مدرسه علمیه فاطمیه این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: رفتارهای ائمه معصومین مهم ترین درس اخلاقی برای انسان ها خصوصا طلاب است. رسول مکرم اسلام (ص) به هر کسی که می رسیدند سلام می می کردند و فرقی بین بزرگ و کوچک نمی گذاشت.

وی، دوری از کبر و غرور را از دیگر اوصاف رسول مکرم اسلام(ص) عنوان کرد و گفت: دوری از خودبرتر بینی و منیت و داشتن خضوع و خشوع یک امر لازم طلبگی است.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی افزود: خوش اخلاقی و رعایت نظافت و بهداشت یکی دیگر از مسائلی است که ائمه معصومین و انبیای الهی بدان پایبند بودند، ما نیز به تبعیت از آنها باید در زندگی، اخلاق، نظم و بهداشت را رعایت کنیم. بسیاری از طلاق ها به خاطر بداخلافی یا عدم داشتن نظم و بهداشت در خانواده است.

وی ادامه داد: نه از کسی برنجیم و نه دیگران را مورد اذیت و آزار قرار بدهیم و این زمانی حاصل می شود که انسان منیت و خود برتر بینی را از خود دور کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha