جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 989433
۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱
توصیه نامه یونسکو

حوزه/ جمعی از اساتید و محققان حوزه علمیه، با کار فشرده و دقیق اقدام به ارائه پیشنهادهای راهبردی و تقنینی مناسبی درباره پیش نویس نهایی سند اخلاق هوش مصنوعی یونسکو کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، یونسکو پس از دو سال کار و سه اصلاحیه بالاخره پیش نویس نهایی سند اخلاق هوش مصنوعی را امسال منتشر ساخت و بنا دارد که در اجلاسیه چهل و یکم در آبان ماه ۱۴۰۰ در پاریس، این سند را به تصویب کشورهای عضو برساند.

 بر اساس این گزارش:  ۲۰ روز قبل دفتر فقه معاصر حوزه های علمیه، اقدام به دعوت عمومی از اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی برای همکاری در نقد پیش نویس این توصیه نامه، نمود.
 
جمعی  از اساتید و محققان  حوزه های فقهی، اخلاق، فلسفه اخلاق، حقوق و هوش مصنوعی اعلام آمادگی نمودند و با کار فشرده و دقیق، علاوه بر نقدهای بنیادین و شکلی سند، اقدام به ارائه پیشنهادهای راهبردی و تقنینی مناسبی کردند.

آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه با حمایت و پشتیبانی و اقدامی سریع متن آماده شده را به دست حجت الاسلام و المسلمین  سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، رساند تا مورد استفاده هیأت ایرانی حاضر در اجلاسیه قرار گیرد تا دوباره با یک ۲۰۳۰ جدید مواجه نشویم.

دفتر فقه معاصر اعلام کرد:  منتظر سند نهایی یونسکو در  اخلاق هوش مصنوعی خواهیم بود. سپس نقدهای موجود ناظر به پیش نویس را با همکاری نویسندگان نسبت به متن سند مصوب تصحیح و تکمیل نموده و در قالب کتابی مستقل از  سری کتاب های هوش مصنوعی به انتشار عمومی خواهیم رساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha