یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
دانش آموزان

حوزه/ در حال حاضر عمده ترین مسئله در این استان کمبود نیروی انسانی است. تاجایی که معلمان ۶۵ هزار ساعت به صورت غیر موظفی مشغول به کار می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، کریمی، در دیدار معاونین و مدیران آموزش و پرورش منطقه ۴ پردیسان با حجت الاسلام والمسلمین حامدی  امام جمعه پردیسان، گفت: در مدارس قم ۷۵ هزار دانش آموز حضوردارند  و در ناحیه ۴، ۳۵ هزار دانش آموز در پردیسان وجود دارند و در حال حاضر عمده ترین مسئله در این استان کمبود نیروی انسانی است. تاجایی که معلمان ۶۵ هزار ساعت به صورت غیر موظفی مشغول به کار می شوند.

رئیس آموزش و پرورش منطقه ۴ پردیسان افزود: در حال حاضر برای این تعداد دانش آموز در قم، ۳ هزار نیرو کمبود داریم و مشکل مهم تأمین کردن و پرکردن نیروها است.

وی عنوان کرد: اما در ناحیه ۴، ۱ هزار نیرو کم داریم و عمده مشکل در مقطع ابتدایی است. در مقطع متوسطه از طریق ساعت غیر موظفی این کمبود را به نوعی می توان جبران کرد.

کریمی گفت: یکی از چالش های اصلی بحث نیروی انسانی است و این چالش با بازنشستگی بعضی از معلمان تا یک ماه آینده بیشتر خودش را نشان خواهد داد.

رئیس آموزش و پرورش منطقه ۴ پردیسان افزود: در دهه ۶۰، برای هر سال ۶۰ هزار نفر از طریق تربیت معلم پذیرش می شدند، اما این مسئله مدتی صورت نگرفته و موجب مشکلات نیروی انسانی در آموزش و پرورش شده است.

وی عنوان کرد: با وجود این چالش، الان ۵ هزار سهمیه برای تربیت معلم در نظر گرفته شده است و این در حالی است که رهبر انقلاب بحث بحران نیروی انسانی معلم را مطرح کرده بودند.

کریمی گفت: آموزش و پرورش به صورت های مختلفی از جمله، از طریق ماده ۲۸ یا همان آزمون استخدامی از سطح لیسانس نیرو می گیرد.

رئیس آموزش و پرورش منطقه ۴ پردیسان افزود: اما باید بدانیم با همه این احوالات تأمین نیروی انسانی برای پردیسان مشکل مضاعفی است چرا که راهش دور است و همین مسئله باعث شده اشتیاقی برای حضور معلمان برای مدارس این منطقه وجود نداشته باشد.

وی عنوان کرد: سعی کردیم برای حضور معلمان در این منطقه برنامه تشویقی هم در نظر بگیریم. اگر چه این مشکل تا حدودی رفع شد اما به طور کامل مشکل است.

کریمی گفت: در حال حاضر عمده مشکل ما در مقطع ابتدایی از نظر نیروی انسانی است و باید تلاش کنیم این مشکل را هم رفع کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فاطمه FR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    0 0
    جانان در جستجوی کار هستند. میتوان با دوره‌ای تربیت معلم فشرده کمبود معلم دوره ابتدایی را جبران کرد برای کوتاه مدت. با بالا بردن حقوق و جذاب کردن شغل. انشاا...مشکلات حل شپد