سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 990190
۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۹
نشست هم اندیشی کمیته تاریخ دبیرخانه حمایت از پژوهش های حوزه

حوزه/ دبیرخانه حمایت از پژوهش های حوزه رویکرد و ادبیات اسلامی، مسئله محور و پاسخگو بوددن به نیازهای حوزه، جامعه و نظام اسلامی را از شرایط تهیه و اجرای طرح های مورد حمایت خود اعلام نموده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، نشست هم اندیشی کمیته تاریخ دبیرخانه حمایت از پژوهش های حوزه در پنجشنبه گذشته و در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه با حضور معاون پژوهش حوزه های علمیه برگزار شد.

بر اساس این گزارش: حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی معاون پژوهش حوزه در ابتدای این نشست به ایراد سخن پرداخت و درباره پشتیبانی های دبیرخانه حمایت از پژوهش های حوزه گفت: علاوه بر شخصیتهای حقیقی، شخصیتهای حقوقی هم میتوانند در پروژه های مورد حمایت این دبیرخانه شرکت کنند.

موسوی دبیر کمیته ترجمه دبیرخانه حمایت از پژوهش های حوزه سپس گفت: در مواجهه با الحاد معاصر و چالش های برخاسته از علوم معاصر و علوم شناختی می توانیم کتاب و مقاله را ترجمه کنیم.

وی تأکید کرد: باید همکاری تعدادی از طلابی که زبان مادری آنها انگلیسی است را جلب نماییم.

در این نشست هرکدام از حاضرین به ارائه موضوعات پیشنهادی خود برای فعالیت های پژوهشی طلاب و روحانیون محقق در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ پرداختند.

از مهمترین موضوعات پژوهشی پیشنهادی در این هم اندیشی می توان به تاریخ شفاهی حوزه، دانشنامه حج، دانشنامه عتبات، ابعاد تاریخی اندیشه امام خمینی (ره)، چالشهای اقتصادی در دولت های شیعی و راهکارهای آن، جایگاه زنان در دولت های شیعی، تاریخ استعمار، نظام آموزشی حوزه های علمیه شیعه در تاریخ و سیر تاریخی رفاه گرایی در ادوار مختلف تاریخی اشاره کرد.

شایان ذکر است: دبیرخانه حمایت از پژوهش های حوزه رویکرد و ادبیات اسلامی، مسئله محور و پاسخگو بوددن به نیازهای حوزه، جامعه و نظام اسلامی را از شرایط تهیه و اجرای طرح های مورد حمایت خود اعلام نموده است.

جایگاه سیره و سبک زندگی اهل بیت (ع) در زندگی مسلمانان، مطالعات راهبردی تاریخ نگاری معاصر و تحلیل تاریخی دولت های شیعی از محورها و موضوعات پژوهشی فراخوان حمایت از طرح های پژوهشی حوزه در عرصه تاریخ می باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha