سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تبریز

حوزه/ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا گفت: مسئولان رده های نظامی باید مواظب اخلاق و رفتار نیروی انسانی رده خود و جوانان باشند تا بتوانند این فرهنگ ارزشی را در بین آن ها نهادینه کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی زاده سرایی، امروز در نخستین همایش نماز رده های سپاه عاشورا گفت: مسئولان رده های نظامی باید مواظب اخلاق و رفتار نیروی انسانی رده خود و جوانان باشند تا بتوانند این فرهنگ ارزشی را در بین آن ها نهادینه کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا با اشاره به چندین خاطره از دوران دفاع مقدس و نماز آن ها در موقعیت های خطر، گفت: شهید مهدی باکری نخستین کاری که در اردوگاه انجام می داد راه اندازی نمازخانه بود و این مهم یعنی قرآن و اهل بیت(ع) که باید در نیروهای مسلح حرف اول را بزند.

وی تصریح کرد: در واقع این مسئولیت افتخار نیست بلکه ورز وبال است و باید در انجام مسئولیت الگوی ما افرادی باشد همچون سردار سلیمانی که حتی به چگونگی نماز خود در زمان و مکان توجه داشت و همین بود که تهدید دشمن را به فرصت بدل می کرد.

نماز، ابزاری برای رسیدن انسان به کمال است

حجت الاسلام سید علی فقیه، مسئول دفتر امام جمعه تبریز هم در ادامه این همایش گفت: برای تاثیر نماز و رستگاری و کمال انسان باید این فریضه مهم و موثر را به فرزندان خود از سنین کودکی آموزش دهیم تا شاهد مصونیت فردی و اجتماعی آن ها در جامعه شویم.

وی افزود: نماز موضوع کلیدی و حیاتی زندگی و ابزاری برای رسیدن انسان به کمال که در قرآن مدنظر است.

حجت الاسلام فقیه ادامه داد: در زندگی اجتماعی نماز خصوصیتی برای فرد ایجاد می کند که انسان با آن امیدوار حرکت کرده و با ثبات قدم در برابر دشمن ایفای نقش می کند که همان صحنه جهادی است.

نماز اصلی ترین برنامه زندگی انسان و اطاعت پذیری اوست

اصغر عباسقلی زاده فرمانده سپاه عاشورا هم در این همایش گفت: نماز اصلی ترین برنامه زندگی انسان و اطاعت پذیری اوست و برای نیروهای مسلح از دیگر اقشار واجب تر است، چراکه در صف دفاع قرار دارند و انس با نماز روحیه ایستادگی و ایمان آن ها را بالا می برد.

وی اضافه کرد: نماز موجب معنویت نیروهای مسلح و اقتدار آن ها در برابر استکبار می شود و هرچه نیروهای مسلح با نماز و معنویت انس داشته باشند به همان میزان روحیه شجاعت و عزت نفس آن ها در برابر دشمن زیاد خواهد بود.

سردار عباسقلی زاده ادامه داد: توجه به عمق نماز می تواند برنامه و ولایت مداری انسان را تنظیم کند و اگر انسان می خواهد خدایی باشد و به هدف خود که کمال است برسد باید به نماز و محتوای آن توجه کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha