چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حوزه

حوزه/قائم مقام مدیر مدرسه علمیه النبی(ص) بندرعباس بر لزوم تقویت استاد محوری در حوزه های علمیه تاکید کرد.

حجت‌الاسلام حسن تقوی در گفت وگو با خبرنگار حوزه در بندرعباس اظهارداشت: حوزه های علمیه از دیرباز تاکنون محل تربیت علمای بزرگ و افرادی بوده اند که دل در گرو علم و بکارگیری صحیح آن داشته اند و با همین التزام عملی به علوم دینی خود را بر تارک تاریخ ماندگار کرده اند.

قائم مقام مدیر مدرسه علمیه النبی(ص) افزود:بکوشیم شیوه گذشته علما را که ارتباط عمیقی بین شاگردان و اساتید وجود داشت را احیا کنیم، چرا که از این طریق بهتر و سریع تر می توانیم به اهداف والای حوزه های علمیه که همان تربیت انسان های وارسته است، دست پیدا کنیم.

وی بیان کرد: استاد محوری از قدیم الایام در شیوه آموزشی و تربیتی حوزه های علمیه مرسوم بوده است و طلاب تا کسب مراتب عالی علم و اخلاق باهمان استاد همراه بودند.

حجت الاسلام تقوی اظهار کرد: مرحوم علامه حسن زاده آملی(ره) با اساتیدی همچون میرزا ابوالحسن شعرانی و الهی قمشه ای بزرگ در مدرسه مروی شبانه روز در ارتباط بود و در آنجا پرورش یافته بود، لذا می بینیم چگونه عالم علم و اخلاق را مجذوب خویش کرد.

وی تصریح کرد: چنانچه بتوانیم از اساتید عزیز خودمان در ایام و ساعات تعطیل حوزه نیز بر روال عادی استفاده کنیم، طلاب و تشنگان علوم دینی در سیر مراحل علمی با سرعت بالاتری صعود خواهند کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha