پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دیدار سردار سلیمانی با آیت الله مکارم شیرازی

حوزه/ مراجع عظام تقلید و علما در دیدار با سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به ویژگی‌های شجره طیبه بسیج تصریح کردند: اخلاص در عمل و روحیه جهادی دو ویژگی مهم بسیجیان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،‌ سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح روز پنج‌شنبه ۲۷ آبان‌ماه در سفری یک‌روزه وارد قم شد.

وی در آستانه هفته بسیج در این سفر یک‌روزه به دیدار مراجع عظام تقلید و علما رفت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در اولین دیدار خود با حضرت آیت‌الله نوری همدانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

امروز مهم‌ترین وظیفه بسیج، سازندگی و جهاد است

اخلاص در عمل و روحیه جهادی دو ویژگی مهم بسیجیان است

حضرت آیت‌الله نوری همدانی، در این دیدار با اشاره به اهمیت نقش امر به معروف و جهاد در حفظ اسلام گفتند: بسیج شجره طیبه ای است که با درایت امام راحل کاشته شده است و رسالت این نهاد مردمی بسیار مهم است و امروز شاهد ثمرات این شجره طیبه هستیم که(أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاءِ تُؤْتِی أُکُلَهَا کُلَّ حِینٍ بِإِذْنِ رَبِّهَا) تمام این تعبیرات درباره بسیج مستضعفین است.


معظم له با بیان اینکه هدف امام راحل از تاسیس بسیج، حفظ انقلاب و ارزش های اسلامی بود، اظهار کردند: بسیج مستضعفین؛ یعنی ایستادگی در مقابل استکبار و بحمدالله امروز اقدامات شما در مقابله با استکبار منحصر به ایران نیست و نگاه کل مستضعفان عالم به شما بسیجیان است.


این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به اوضاع کنونی منطقه و جهان افزودند: باید در مقابل دنیا هوشیار و بیدار باشیم، بسیج در شرایط حاکم بر منطقه و جهان باید به درستی نسبت به وظایف خود آشنا باشد. امروز ببینید در کشور یمن، افغانستان، سوریه، لبنان و عراق چه خبر است؟ آمریکا نقشه می کشد، عربستان پول می دهد و اسرائیل اجرا کننده است، باید در مقابل استکبار بیدار و بصیر بود. چندی پیش عده ای فکر می کردند، روی کار آمدن طالبان به نفع ایران است، اما امروز مشخص شده که آنها به دنبال شیعه کشی هستند و حقوق اقوام و مذاهب را محترم نمی شمارند.


حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به وضعیت معیشتی و اقتصادی موجود در کشور بیان داشتند: متاسفانه وضعیت معیشت مردم بسیار ناراحت کننده است، لذا یکی از اقدامات بسیج توجه به مباحث سازندگی و توسعه کشور است که باید بسیج در این حوزه ها با تمام توان ورود کند تا بخشی از انتظارات مردمی برآورده شود.

سردار سلیمانی در ادامه دیدارهای خود با حضرت آیت الله مکارم شیرازی دیدار و گفتگو کرد.

ایثار و اخلاص بسیج به روایت آیت الله العظمی مکارم

اخلاص در عمل و روحیه جهادی دو ویژگی مهم بسیجیان است

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در این دیدار با بیان اینکه بسیجیان شبیه ترین سربازان به سربازان پیغمبر صلّی الله علیه وآله و سلّم هستند، گفتند: در زمان پیغمبر چنین نبود که افرادی را برای این کار تعیین کنند، بلکه کسانی که آمادگی برای مبارزه با دشمن داشتند، به بسیج می پیوستند.

ایشان اظهار کردند: آن زمان هم بسیج هزینه خودش را خودش می آورد و چنان نبود که منتظر باشد تا تأمین مالی شود.

معظم له با تأکید بر اینکه انگیزه بسیج با همه گروه ها فرق دارد، به الهی بودن بسیج اشاره کرده و فرمودند: گروه های دیگر انگیزه شان این است که کار، مقام یا مسئولیتی پیدا کنند ولی بسیج بدون هیچگونه چشم‌داشتی به میدان می آید و این خلوص نیت آنان سبب می شود که نیرویشان چند برابر شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزودند: همه باید قدردان بسیج باشیم؛ قطعا بسیجیان از روی اخلاص کار می کنند ولی در عین حال مانع از این نیست که تشویقاتی برای بسیجیان صورت بگیرد.

معظم له بسیج را همیشه حاضر در صحنه های کمک رسانی و اقدامات جهادی دانسته و گفتند: هر وقت کلمه بسیج گفته می شود خاطره خوبی در نظر ما تداعی می شود که بسیجیان بی منت در حال خدمت رسانی و جهاد برای مردم هستند و این امر چیزی جز اخلاص نیست.

ایشان با اشاره به اینکه بسیج نیرویی دارد که در زرّادخانه کشورهای بزرگ دنیا پیدا نمی شود، افزودند: کشورهای دیگر از نعمت بسیج بی بهره اند و از سربازان استخدامی استفاده می کنند که بیشتر به فکر جان خودشان هستند.

معظم له ادامه دادند: در جنگ عراق دیدیم که برخی از سربازان آمریکایی خودکشی کردند، عده ای فرار کردند و عده ای استعفا دادند، اما در سربازان پیامبر اکرم صلّی الله علیه وآله وسلّم یک نفر نداریم که خودکشی یا فرار کرده باشد. هرچند منافقینی بودند که در لشکر وارد می شدند و دست به اقداماتی می زدند که البته این موضوع ربطی به لشکریان واقعی نداشت.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان با تأکید بر اینکه بسیج یک نیروی حساس و پر بازده است، نقش فرماندهان بسیج را در تربیت نیروها بسیار مهم ارزیابی کرده و افزودند: باید ظرفیت و توان دینی، علمی و قدرت بدنی نیروهای بسیج افزایش یابد تا برای مقابل به دشمن آماده باشند.

روحیه بسیجی در کشور حفظ شود

اخلاص در عمل و روحیه جهادی دو ویژگی مهم بسیجیان است

حضرت آیت الله علوی گرگانی نیز در دیدار سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین که در دفتر معظم له در قم برگزار شد، ضمن تاکید بر اینکه همه بسیجیان باید قدردان توفیق خدمت در این نهاد پرافتخار و مردمی باشند گفتند: اخلاص بسیج از ابتدا زبانزد بوده و انتظار می‌رود این ویژگی همچنان حفظ شود.

ایشان افزودند: بسیج با حفظ اخلاص، همواره می‌تواند مایه عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی شود.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم، با بیان اینکه مزد خدمات مستخدمین نظام تنها حقوق پایان ماه نیست بلکه مزد اصلی نزد خدای متعال است که پایان پذیر نیست بیان داشتند: خدمت به مردم بالاترین ارزش و افتخار است و پاداش این خدمت قابل محاسبه نیست.

سردار سلیمانی در ادامه ضمن حضور در بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) و زیارت حرم ایشان با آیت الله سعیدی تولیت آستان کریمه اهل بیت(س) دیدار و گفتگو کرد.

بسیجیان نیروهای قرآنی تلاش‌گر در مسیر اهداف انقلاب هستند

اخلاص در عمل و روحیه جهادی دو ویژگی مهم بسیجیان است

آیت الله سیدمحمد سعیدی در این دیدار با اشاره به ایام معصومیه، اظهار کرد: حضرت معصومه سلام الله علیها به قصد زیارت امام رضا علیه السلام به ایران آمدند و این نشان دهنده اهمیت زیارت در فرهنگ شیعه است که حتی با وجود سختی‌ها و موانع نباید از آن غفلت شود حتی اگر به مقصد نرسیم.

وی با اشاره به مقام علمی بانوی کرامت گفت: ایشان مهاجر الی الله و مجاهد فی سبیل الله بودند امام صادق علیه السلام قبل از ولادت موسی بن جعفر علیه السلام خبر از ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها و ورود و دفنشان در قم دادند بنابراین نشان دهنده جایگاه رفیع ایشان نزد اهل بیت علیهم السلام است و امام رضا علیه السلام برای ایشان زیارتنامه انشاء کردند و در این زیارتنامه از مقام شفاعت ایشان در بهشت یاد کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان قم با تأکید بر آیه ۶۲ سوره مبارکه انفال بر نصرت خداوند به پیامبر(ص) به وسیله مؤمنین اشاره کرد و گفت: حضرت نوح علیه السلام با وجود اینکه ۹۵۰ سال به تبلیغ دین پرداختند اما عده کمی ایمان آوردند بنابراین اگر کمک و همراهی مؤمنین نبود پیامبر(ص) هم در رسالتشان توفیق پیدا نمی‌کردند.

وی با بیان اینکه انبیا همیشه در کنار خود افرادی را داشتند که کمکشان می کردند، افزود: افرادی که قرآن از آنان تعبیر به مؤمنین کرده است همین بسیجیان امروزی هستند که با ایمان و اخلاص به یاری دین خدا و ولی خدا می شتابند واز طرف دیگر ستمگران هم همواره افرادی را داشتند که قران از آن ها تعبیر به «ملأ» کرده است.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه دشمنان همیشه از حضور مؤمنین جان‌برکف در اطراف انبیا ایراد می‌گرفتند، گفت: این در حالی است که پیامبر(ص) همیشه از این افراد حمایت می‌کردند و این نیروهای مؤمن، مردمی و پای کار همیشه به دنبال رفع مشکلات پیامبر(ص) و دین خدا بوده‌اند.

وی با اشاره به نیرو، عزت و توان بسیجیان، خاطرنشان کرد: اگر افرادی با این ویژگی‌ها به دور هر کسی جمع شوند او را موفق می کنند و بدون این کمک ها و نیروهای مردمی اگر رهبر امیرالمؤمنین(ع) هم باشند تبلیغشان اثر کمتری دارد.

امام جمعه قم حفظ، آموزش، تربیت و تقویت نیروهای بسیج را رسالتی مهم دانست و گفت: بسیجیان نیروهای قرآنی هستند که برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند و داشتن این نیروها از توفیقاتی است که به نظام اسلامی داده شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه به دیدار آیت الله حسینی بوشهری رفت.

دشمن روح و فکر جامعه اسلامی را نشانه رفته است

اخلاص در عمل و روحیه جهادی دو ویژگی مهم بسیجیان است

آیت‌الله حسینی‌بوشهری در این دیدار بر حفظ و حراست از مرزهای جغرافیایی و اعتقادی جامعه تاکید کرد و گفت: مأموریت امروز بسیج از دوران دفاع مقدس هم سنگین‌تر است، زیرا دشمن روح و فکر جامعه اسلامی را نشانه رفته است.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: بسیج باید با آینده نگری برنامه آتی دشمن را پیش بینی کرده و در برابر آن بایستد و هرگز نباید صف بسیج از مردم جدا شود و خطر از زمانی ایجاد می‌شود که بسیج از مردم فاصله بگیرد و آن زمانی است که دشمن می تواند از آب گل آلود، ماهی گیری کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه مشارکت فعال بسیج در طرح های اقتصادمقاومتی در روستاها و نیز فضای مجازی با هدف خنثی شدن شایعات دشمنان، تاکید کرد.

ظرفیت بسیج در آگاه سازی و مشارکت اجتماعی مهم و تعیین کننده است

اخلاص در عمل و روحیه جهادی دو ویژگی مهم بسیجیان است

دیدار با حضرت آیت الله سبحانی آخرین برنامه رئیس سازمان بسیج مستضعفین به قم بود.

معظم له در این دیدار ‌ظرفیت بسیج در آگاه سازی و مشارکت اجتماعی در عرصه های مختلف را بسیار مهم و تعیین کننده دانسته و گفتند: نقش بسیج در جامعه اسلامی آنچنان مهم است که امام راحل فرمودند، ای کاش من هم یک بسیجی بودم.

محرومیت زدایی و اشتغالزایی از اولویت‌های بسیج است

اخلاص در عمل و روحیه جهادی دو ویژگی مهم بسیجیان است

سردار غلامرضا سلیمانی نیز در این دیدارها با بیان اینکه بسیج یک تشکیلات مردمی در نظام ولایی جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: این تشکیلات به عنوان یک تشکیلات مردم نهاد تحت فرمان ولی امر مسلمین در تمام زوایای نظام و حیات ملت ایران نقش آفرینی می‌کند.

وی با اشاره به تربیت و سازماندهی جوانان انقلابی، مؤمن و پای کار در بسیج گفت: تقویت پایگاه‌های مقاومت، تشکیل محلات اسلامی با محوریت مساجد و ائمه جماعات و استفاده از ظرفیت مساجد برای تربیت نیروهای بسیجی از جمله برنامه‌های ما برای حفظ و تقویت این نیروی مهم برای نظام است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به تقویت بعد دفاعی کشور و کمک به دستگاه های امنیتی توسط بسیج، گفت: تقویت فعالیت‌های جهادی، محرومیت زدایی، اشتغال زایی و کمک به فعالیت های اقتصادی، حضور فعالانه در فضای مجازی و مشارکت در جهاد فرهنگی، علمی و اجتماعی برای تولید قدرت نرم از جمله اولویت های بسیج است.

وی افزود: در زمینه علم و فناوری بسیج با شناسایی استعدادهای برتر تلاش می کند که این استعدادها در مسیر شکوفایی و باروری قرار بگیرند تا علمشان را به علم نافع تبدیل کنند.

سلیمانی با اشاره به تلاش گسترده بسیج در راستای روشنگری و بصیرت بخشی در جامعه گفت: بسیجیان با سه ویژگی ایمان، اخلاص و بصیرت تمام تلاش خود را برای این نظام ولایی و عاشورایی به کار گرفته‌اند و با تشکیل شبکه ارتباطی ثامن تا به امروز بیش از ۴ میلیون بسیجی در راستای هم‌افزایی بیشتر به هم مرتبط شده اند و این ارتباط و هم بستگی به سرعت رو به افزایش است.

وی با اشاره به کمک بسیج به دولت برای کنترل ویروس کرونا گفت: بسیج در زمینه تولید مسکن و کمک به پروژه های محرومیت زدایی و اشتغالزایی نیز همراه دولت است و از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: از دیگر اولویت های نیروهای بسیج در سراسر کشور فعالیت در راستای تحکیم بنیاد خانواده ها، ترویج افزایش جمعیت کشور و ازدواج آسان است.

وی افزود: در راستای ساماندهی و توجه به معیشت نیروهای بسیجی هم اقداماتی انجام گرفته است تا هر چه بهتر بتوانند به مردم و نظام اسلامی خدمت رسانی کنند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha