شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 991490
۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵
احکام بانوان

حوزه/ نشست نقد کتاب "احکام بانوان" با حضور برخی از تدوینگران این کتاب به صورت وبیناری و به همت پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری حوزه،‌ نشست نقد کتاب "احکام بانوان" با حضور ناقدین، حجت الاسلام سید جواد موسوی و حجت الاسلام غلام حسن حیدری و حجت الاسلام مجتبی فاضل بخشایش با حضور برخی از تدوینگران این کتاب به صورت وبیناری برگزار گردید.

در ابتدای این وبینار، حجت الاسلام مجتبی فاضل بخشایش در مورد این کتاب گفت: این کتاب که شامل نزدیک به ۵۰۰ سوال در حوزه احکام بانوان است، محصول پژوهش هشت نفر از پژوهشگران بخش فقه پژوهشکده باقر العلوم علیه السلام است. سوالات کتاب حاضر عموماً بر اساس عروة الوثقی که دارای بیشترین فروعات است و همچنین استفتائات موجود طراحی شده است.
وی افزود: در این کتاب پاسخگویی به سوالات مورد نظر بر اساس اولویت موجود در منابع فتوایی مراجع عظام، انجام گرفته است. از جهت محتوایی دقت زیادی صرف شده، هر سوال جوابی را چهار نفر از پژوهشگران بررسی کرده اند و توسط چند نفر از ارزیابان محترم بررسی شده است، علاوه بر ارزیابی ذکر شده، نظرات مقام معظم رهبری به دفتر قم و تهران ارسال شده و تأیید شده است. مخاطبین کتاب حاضر مبلغین هستند، لذا فروعاتی زیادی ذکر شده است که وجه امتیاز این کتاب هم همین نکته است.

این محقق، خاطر نشان کرد: به جرأت می توان گفت تا به امروز کاملترین کتاب در حوزه احکام بانوان کتاب پیش رو است که شامل نظرات دوازده نفر از مراجع عظام با فروعات مختلف است و برای مخاطبین عام، از همین کتاب نظرات سه تا از مراجع عظام ( آیات عظام خامنه‌ای، سیستانی و مکارم) با حذف برخی سوالات که ابتلای کمی دارند استخراج خواهد شد.

در ادامه این وبینار برخی اشکالات که عموماً مربوط به شکل ظاهری و ویرایشی کتاب بود توسط حجت الاسلام سید جواد موسوی و حجت الاسلام غلام حسن حیدری بیان شد که عبارت بودند از طولانی بودن برخی سوال و جواب ها، تکرار اسامی مراجع، منسجم تر شدن ساختار و آوردن یکی دو مورد نظرات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری که موجود است که در این کتاب آورده نشده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha