یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر: دیدار کارگروه کاهش ،کنترل و پیشگیری از طلاق با نماینده ولی فقیه درکاشان

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان «کتاب نقش فراگیری مهارتهای زندگی اجتماعی در کاهش طلاق» رونمایی شد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، کتاب «نقش فراگیری مهارتهای زندگی اجتماعی در کاهش طلاق» همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی با حضور آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در کاشان و جمعی از مسئولان رونمایی شد.

ام البنین متقی نژاد، رئیس بهزیستی شهرستان کاشان در این مراسم با قدردانی از دکتر علی محمود زاده مرقی، نویسنده کتاب «نقش فراگیری مهارتهای زندگی اجتماعی در کاهش طلاق»، با بیان اینکه بعد از اعتیاد طلاق دومین آسیب اجتماعی در کاشان است اظهار داشت: عدم مسئولیت پذیری زوجین،خیانت، دخالت اطرافیان و... از عوامل طلاق است.

وی، به راه اندازی سامانه «تصمیم» در کشور و کاشان اشاره کرد و افزود: مراجعان طلاق یک طرفه و توافقی در این سامانه ثبت شده و به مراکز مشاوره ارجاع داده می شوند.

وی با بیان اینکه روزانه ۱۰ مورد طلاق در سامانه «تصمیم» بهزیستی کاشان به ثبت می رسد، افزود: آمار رسمی ازدواج و طلاق ۹۷۳ مورد ازدواج و۲۴۱ مورد طلاق را شش ماه اول سال جاری در کاشان داشتیم و بر اساس آمار غیر رسمی ۲۰۰ پرونده خانواده ماهانه تشکیل می شود.

رئیس بهزیستی کاشان با بیان اینکه بچه های طلاق نیز یکی از آسیب های طلاق هستند ، تصریح کرد: لازم است فکری به حال بچه های طلاق کرد و با آگاهی بخشی از وقوع طلاق در جامعه جلوگیری به عمل آید.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان نیز در این مراسم به نقش خانواده ها در پیشگیری از طلاق اشاره کرد و اظهار داشت: زوج های جوان در شروع زندگی زناشویی نیاز به مراقبت و مشاوره بیشتری دارند.

حجت الاسلام مهدی بصیرتی با تاکید بر لزوم برگزاری دورهای آموزش مهارتهای زندگی درآموزش و پرورش، ادامه داد: آموزش مهارت های زندگی به صورت پایلوت کشوری در آموزش و پرورش کاشان برای سنین پایین برگزار شود.

وی در پایان افزود: دستور قرآن باید محور حل و فصل اختلافات خانوادگی قرار گیرد .

انتهای پیام

آمار نگران کنند ثبت طلاق در سامانه «تصمیم» بهزیستی کاشان

آمار نگران کنند ثبت طلاق در سامانه «تصمیم» بهزیستی کاشان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha