شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام حیدر طاهر نیا راهیار بنیاد هدایت استان کرمانشاه

حوزه/ راهیار بنیاد هدایت استان کرمانشاه گفت: ارتقاء شبکه امامت که در حقیقت ساماندهی و احیاء نقش ائمه جماعات در محلات بوده، از کار ویژه های مهم بنیاد هدایت است

حجت الاسلام حیدر طاهر نیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمانشاه، با اجرای طرح امام محله، جایگاه مهم مساجد شناخته می شود، اظهار داشت: ما بدنبال احیای نقش بی‌بدیل امامان محلات و مساجد در پای کار آوردن مردم محله برای حل مسائل خودشان با مرکزیت مساجد هستیم.

وی در ادامه با اشاره به دور اندیشی امام راحل که فرمودند: مساجد سنگر است سنگرها را حفظ کنید، افزود: مساجد بعنوان کانون جریان امامت و ولایت و شکل گیری نظام امام و امت در محله می باشد.

راهیار بنیاد هدایت در استان کرمانشاه، حضور پر رنگ امامان مساجد در بطن زندگی مردم محلات را پر ا همیت خواند و گفت: امامان محله باید با مشارکت اقشار مختلف در رفع مشکلات و آسیب های اجتماعی، نسبت به حل مسائل محلات طبق سنوات گذشته قدمهای جدی تری بردارند.

حجت الاسلام طاهر نیا با بیان اینکه تاکنون طرح مهر واره هایی مانند «مهر واره محله همدل» در سطح استان با مشارکت برادران اهل سنت و تشیع اجرا شده است، اظهار داشت: با محوریت نماینده معظم ولی فقیه در استان و همراهی نهادهای انقلابی، بیش از ۲۷۰۰ مسئله شناسایی و برای کاهش آسیبها و درمان آنها برنامه ریزی شده و موفقیت هایی حاصل گردید.

راهیار بنیاد هدایت در استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: مهر واره اوج در حقیقت بازگشت به شناسایی و رفع مشکلات مردم و کمبودهای محله و کارکرد اوائل انقلاب مساجد، ائمه جماعات، همچنین لبیک به فرمان رهبری حکیم و فرزانه، در اجرای بهتر نهضت مواسات با قدرت و همدلی بیشتر صورت می گیرد.

وی در پایان گفت: تاکنون بیش از ۱۰۰۰ مسجد برای اجرای مهرواره اوج و اجرای فرمان امام المسلمین لبیک گفته و ائمه جماعت شیعه و اهل سنت در کنار هم برای مهارت افزایی حل مسئله و آشنایی بیشتر با اهداف این مهرواره به تبادل نظر پرداخته و کار گاه های آموزشی و دوره های توانمند سازی در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha