دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ نشست خبری همایش بین المللی حضرت حمزه

حوزه/ همایش بین المللی حضرت حمزه(ع) ‌۱۴ بهمن، همزمان با میلاد مبارک امام محمد باقر علیه السلام(ع) به صورت بین المللی در قم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سید مجتبی اوصیاء در نشست خبری که با موضوع همایش بین المللی حضرت حمزه(ع) به همت مجتمع آموزش عالی تاریخ سیره و تمدن اسلامی در مجتمع عالی امام خمینی(ره) جامعه المصطفی در قم برگزار شد، گفت: همایش بین المللی حضرت حمزه(ع)،‌۱۴ بهمن، همزمان با میلاد مبارک امام محمد باقر علیه السلام(ع) به صورت بین المللی در مجتمع عالی امام خمینی(ره) المصطفی، برگزار می شود.

دبیر علمی همایش افزود: تا کنون ۵ پیش نشست علمی با ارائه اساتید و پژوهشگران برتر برگزار شده است و در ادامه نیز ۱۶ پیش نشست تخصصی دیگر با حضور اساتید و پژوهشگران برتر در شهرهای مشهد، اصفهان، گلستان، تهران و قم و در مراکز حج و زیارت، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، دانشگاه هنر تهران، پژوهشگاه المصطفی، مجتمع زبان و فرهنگ شناسی دانشگاه مجازی و سایر مراکز برگزار خواهد شد.

معاون پژوهش مجتمع آموزش عالی تاریخ سیره و تمدن اسلامی با بیان این که مجموعه علمی همایش ارزیابی مقالات را در دستور کار خود قرار داده اند، بیان داشت: زیست نامه و زندگی نامه حضرت حمزه(ع)، تاریخ زندگانی از تولد تا مسلمانی، مسلمانی تا هجرت، هجرت تا شهادت، حمزه(ع) در هنر، حضرت حمزه(ع) در منابع تاریخی، رجالی و حدیثی، کتاب شناسی و زیست نامه از جمله محورهای این همایش فاخر بین المللی است.

حجت الاسلام اوصیاء با بیان این که حدود ۲۰ مرکز علمی و پژوهشی با این همایش در ارتباط هستند، خاطرنشان کرد: پیش نشست ها و نشست های علمی با مشارکت مراکز علمی همکار در پژوهش برگزار خواهد شد.

خبرنگار: قربان اسلامی نژاد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha