شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین امام

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین امام، با بیان اینکه بالاترین توفیق طلبگی خدمت به مردم و دین خداست، گفت: هدف از تحصیل علم، خروج جامعه از جهالت و گمراهی است؛ چراکه بیشتر گرفتاری ها، مشکلات اقتصادی، تربیتی و ندانستن احکام شرعی و عدم روابط اجتماعی صحیح، ریشه در جهل و نادانی دارد که بسیاری از آن تعمدی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد امام، موسس مدرسه علمیه الزهر(س) شوش، در آیین «طلیعه حضور» ویژه طلاب جدید الورود این مدرسه علمیه، اظهارداشت: خدمت به مردم و دین مردم نعمتی بزرگ است و باید شکر گزار این نعمت بود.

وی با بیان اینکه قرار گرفتن در مسیر علم یکی از ارزشمندترین کارهاست، به روایتی از امام سجاد(ع) مبنی بر «مَن سَلَکَ طَریقا یَطلُبُ فیهِ عِلما ، سَلَکَ اللّه ُ بِهِ طَریقا مِن طُرُقِ الجَنَّةِ» اشاره کرد و گفت: طبق این روایت، هر که برای آموختن دانشی راهی را بپیماید، خداوند او را بر یکی از راههای بهشت می برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین امام، بیان کرد: هدف از تحصیل علم، خروج جامعه از جهالت و گمراهی است؛ چراکه بیشتر گرفتاری ها، مشکلات اقتصادی، تربیتی و ندانستن احکام شرعی و عدم روابط اجتماعی صحیح، ریشه در جهل و نادانی دارد که بسیاری از آن تعمدی نیست.

وی افزود: شما طلاب باید راه را یاد بگیرید و مردم را از جهالت و گمراهی نجات دهید. دین فقط حج و زکات و خمس و ..... نیست، بلکه مسائل تربیتی بسیار مورد ملاک است که افراد بر اثر جهالت نمی توانند مسائل خودشان را حل کند. با علم آموزی، مدیریت، برنامه ریزی و تلاش می توانید جهل و نادانی را در جامعه ریشه کن و مرتفع کنید.

مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س) شوش تصریح کرد: در نگاه مردم، مدرسه علمیه در اقتصاد، تربیت مردم و معاشرت با مردم موثر بوده و این نشان می دهد که شما در جامعه موثر بوده اید؛ لذا این بار زمین مانده را باید شما بردارید.

حجت‌الاسلام والمسلمین امام، با بیان اینکه درس حوزه با درس های دیگر متفاوت است، گفت: اگر یک درسی را متوجه نشدید، نباید زود ناامید شد، برای فهم دقیق و کامل متون دینی، باید چندین و چند بار تلاش کرد؛ که در همین راستا، امام سجاد (ع) می فرماید: «اللهم انی اعوذ بک من الکسل و الفشل» باید با قدرت به هدف خود ادامه دهیم.

وی گفت: آنهایی که در زمینه موردنظرشان به موفقیت رسیدند، به قدرت و توانایی خود ایمان داشتند، لذا می شود با درک و توانی که خدا به ما داده، کارهای بزرگ انجام داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین امام، در پایان به طلاب سفارش کرد که توسل به اهل بیت(ع) را سرلوحه زندگی خود قرار دهند، زیرا رسیدن به اهداف و آرزوها در سایه توسل به اهل بیت(ع) خواهد بود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha