دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
فرزندآوری

حوزه/ مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانة الرسول(س) ساوه گفت: رکن اصلی و عنصر تشکیل دهنده خانواده با حضور زن تحقق پیدا می‌کند، یعنی اگر زن نباشد شکل گیری خانواده انجام نمی گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ساوه و همکاری موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانةالرسول سلام الله علیها و کتابخانه شهید هاشمی نژاد، وبینار "فرزندآوری از دیدگاه اسلام" با سخنرانی خانم نجیبه خاتون کرمی، مدیر موسسه ریحانة الرسول(س) برگزار شد.

کرمی در بیان اهمیت خانواده گفت: رکن اصلی و عنصر تشکیل دهنده خانواده با حضور زن تحقق پیدا می‌کند، یعنی اگر زن نباشد شکل گیری خانواده انجام نمی گیرد؛ زن مظهر حیات اجتماعی قلمداد می‌شود .

وی در خصوص جایگاه جامعه شناختی خانواده بیان کرد: در خصوص جایگاه جامعه شناختی خانواده دو اصطلاح مطرح می باشد؛ در غرب از خانواده به عنوان نهاد یاد می‌شود یعنی اینکه برای انجام یک ماموریت و تامین نیاز و خواسته خاصی برپا می شود به گونه ای که با پایان گرفتن آن مأموریت و آن نیاز، تداومی نخواهد داشت؛ اصطلاح دیگر جامعه شناختی خانواده؛ «بنیان» می‌باشد ، یعنی بنیان شکل گرفته از نیازهای همگانی بشر و جامعه بشری است و همچنان پایداراست و محدود به زمان یا گروه خاصی نمی باشد.

وی با اشاره به تعبیر قرآن کریم به واژه "امهات" خاطرنشان کرد: سرآغاز شکل گیری و عرصه به وجود آمدن انسان از مادر شروع می شود و از آن جا که زن نماد حیات و تکثیر و تداوم نسل است به همین علت تعبیر به ام شده است که "اُم" منبع سرآغاز خیرات و جوشش هاست. "والله اخرجکم من بطون امهاتکم"

مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانة الرسول(س) در پایان با اشاره به اصل" لذت ها راهی برای تامین نیازها و تحمل مسئولیت ها می باشد" اضافه کرد: هرچه نیازها مهم تر باشد و تحمل مسئولیت سخت تر باشد، میزان لذت در آن بیشتر شده است، لذا تشکیل خانواده مهمترین نیاز از جهت حفظ انسان و حفظ نسل می باشد و بیشترین مسئولیت را انسان باید تحمل کند و خداوند نقطه اوج لذت را در این قرار داده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha