دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 992167
۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۷
مدیر حوزه خراسان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: قبل از هر چیزی در امر تبلیغ باید مخاطب را که تنوع بسیار زیادی دارد، شناخت و با نیازسنجی، مسئله‌شناسی و کسب دانش و مهارت لازم به سراغ او رفت که همه این‌ها در طرح معراج تحقق پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سیدمصباح عاملی در دیدار سعید سرباز جانفدا، مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان خراسان رضوی که در محل مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش‌های مسئولان و پرسنل زندان مرکزی مشهد و معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان، عنوان کرد: طرح معراج و موفقیت‌های آن باید در بُعد هنری-تبلیغی احیاء و در مورد آن مستندسازی شود. مستندی که شواهد کافی را ارائه کند و علاوه بر عواطف، بر بُعد عقل و بیداری نیز توجه داشته باشد.

وی افزود: انعکاس این تلاش‌ها، نه فقط در حد یک کار رسانه‌ای، بلکه باید از زاویه نگاه متولیان مربوطه و بیان آسیب‌هایی مرتبط با حوزه فعالیت آن‌ها، انجام شود که در این صورت می‌تواند بازتاب خوبی داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه خراسان در پیشنهاد دوم خود، تسری دادن طرح معراج به تمام نقاط کشور به عنوان یک تجربه موفق را مورد تأکید قرار داد و تدوین متن آموزشی را شرط آن دانست و گفت: طرح نباید به صورت خام به سایر مراکز ارسال شود؛ لازم است نسبت به متن آموزشی آن برنامه ریزی و روش‌ها و تجارب نیز منعکس گردد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با بیان اینکه وقتی ما مشکل کار را دانستیم -مثلاً مشکل معیشتی- آن را با دستگاه‌های حاکمیتی در میان بگذاریم و پیوند بزنیم، گفت: هر چند که این مسئله ممکن است از حوزه وظایف ما خارج باشد، اما چون به بحث اصلاح و تربیت گره خورده، باید پیگیر باشیم. ضمن اینکه همراهی پیوست معیشتی با این کار فرهنگی، اثرگذاری آن را افزایش خواهد داد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در تشریح چهارمین پیشنهاد خود پیرامون طرح معراج، گفت: هر چند که کار بسیار موفقی بوده، اما اگر برنامه‌های پیش رو بر اساس آسیب‌شناسی دقیق صورت بگیرد، مطلوب تر خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود «عقیده و اعتقاد»، «بیان و گفتمان» و «حرکت و عمل» را سه مرحله اجرایی کردن ایده‌ها و تحول برشمرد و عقیده را پایه اساسی طرح‌های فرهنگی توصیف کرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان به برگزاری دوره‌های دانشی و مهارتی، پیش از اجرای طرح معراج اشاره و ضمن تمجید از اجرای آن، ابراز کرد: امروز اقدامی تحت عنوان تبلیغ مطلق نداریم بلکه تبلیغ نوین به رویکرد تخصص باید مقیّد باشد و شاخصه‌هایی مثل زمان، مکان و نوع مخاطب را در نظر بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی در پایان گفت: قبل از هر چیزی در امر تبلیغ باید مخاطب را که تنوع بسیار زیادی دارد، شناخت و با نیازسنجی، مسئله‌شناسی و کسب دانش و مهارت لازم به سراغ او رفت که همه این‌ها در طرح معراج تحقق پیدا کرد.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha