دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دانشگاه مجازی المصطفی

حوزه/ از آثاری که به تازگی به همت دانشگاه مجازی المصطفی به چاپ رسیده یا تجدید چاپ شده‌ است و همچنین دوره‌های جدید پودمانی و کوتاه‌مدت، رونمایی به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در جلسه‌ای که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی و هیئت رئیسه جامعةالمصطفی در دانشگاه مجازی المصطفی برگزار گردید، از آثاری که به تازگی به همت این دانشگاه به چاپ رسیده یا تجدید چاپ شده‌ است و همچنین دوره‌های جدید پودمانی و کوتاه‌مدت رونمایی به عمل آمد.

در این جلسه و پس از رونمایی از این آثار، حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی، حرکت دانشگاه مجازی را رو به جلو ارزیابی نمود و از زحمات کادر علمی و اجرایی دانشگاه تشکر و قدردانی کرد.

رئیس جامعةالمصطفی، با تأکید بر اهمیت آموزش مجازی، خاطرنشان ساخت: با توجه به جایگاه مهمی که امروز آموزش مجازی در عرصه جهانی پیدا کرده است و نظر به سهولتی که این نوع آموزش برای جامعةالمصطفی دارد و همچنین مشکلات و موانعی که احتمال دارد برای آموزش‌های حضوری پدید آید، آموزش مجازی، یکی از محورهای توسعه آینده المصطفی است و باید در توسعه آن کوشا بود و البته دانشگاه مجازی، صف محوری در این نوع آموزش برشمرده می‌شود.

شایان ذکر است: آثاری که در این جلسه از آنها رونمایی شد، شامل هجده کتاب چاپ اولی و هفت کتاب چاپ دومی در موضوعاتی مانند امامت و خاتمیت، گلستان سعدی با رویکرد تکلیف‌محور، تاریخ اهل‌بیت(علیهم‌السلام)، تمرین و تکلیف در آموزش زبان فارسی، تاریخ و منابع علم حدیث، آشنایی با دانش فقه، قرآن و مستشرقان، تاریخ تمدن اسلامی، شیعه‌شناسی، درآمدی بر فلسفه اخلاق، ادیان تطبیقی، منطق تفسیر قرآن کریم، منطق ترجمه قرآن کریم، مفردات قرآن، علم منطق، اخلاق اسلامی، علم صرف، بررسی و نقد عرفان‌های نوظهور، آسیب‌شناسی عرفان و تصوف، رویکرد تحلیلی بر عرفان نظری، شناخت‌نامه صحیفه سجادیه بود که به همت مرکز نشر المصطفی منتشر شده‌اند.

این آثار به زبان‌های مختلف شامل فارسی، عربی، اسپانیولی ، فرانسوی، اردو و آذری به رشته تحریر درآمده‌اند و هم‌اکنون برای استفاده عموم، در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

در این جلسه همچنین از تولیدات جدید پودمانی و کوتاه‌مدت دانشگاه رونمایی شد. این دوره‌ها شامل دروس مشترک سطح ۴ جامعةالمصطفی با همکاری مجتمع آموزش عالی فقه، درآمدی بر مبانی بنیادین اسلام به زبان عربی با همکاری نمایندگی جامعةالمصطفی در شمال افریقا، تک‌درس‌های اسلام و مقتضیات زمان، کلام اسلامی معاصر، تزکیه نفس به زبان انگلیسی با همکاری مؤسسه اسلامی استرالیا و دوره سبک زندگی اسلامی با تدریس دکتر توفیق اسداف است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha