چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
جهاد تبیین

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: از جمله کلیدی ترین الزامات توفیق در عرصه جهاد تبیینی، اخلاص در عمل و نیز تفکر و روحیه بسیجی است.

مهدی اسلامی در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت هفته بسیج و تبریک این ایام به همه بسیجیان دریادل و دغدغه مند انقلاب اسلامی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب مهرماه امسال در انتهای مراسم اربعین حسینی در دیدار تصویری با هیئت های دانشجویی به نکته بسیار مهمی تأکید کردند و آن هم لزوم تبیین هنرمندانه حقایق برای آحاد جامعه است.

وی افزود: آن چه ضرورت دارد این که در گام دوم انقلاب و در مواجهه با جریان جنگ نرم دشمن که از جمله شاخصه های آن رسانه و فضای مجازی است ما باید با تکیه بر اخلاق و معنویت، اخلاص و جهاد و کار شبانه روزی در عرصه تبیین مسایل برای مردم به ویژه نسل جدید بکوشیم و در این راستا از سختی ها، طعنه ها، مشکلات، گرفتاری ها و دشمنی ها نهراسیم.

این مدرس دانشگاه همچنین گفت: به تعبیر رسای مقام معظم رهبری سکوت در قبال تحریفِ حقایق انقلاب جایز نیست و حال آن که متأسفانه عده ای که نان و نامشان از همین نظام است در این باره سکوت اختیار کرده و آن دغدغه و همت لازم برای پاسخ به شبهات و دفاع از انقلاب اسلامی را از خود نشان نمی دهند.

وی بیان داشت: البته در بحث جهاد تبیینی باید به مؤلفه های مهمی چون زمان شناسی و مخاطب شناسی به درستی توجه داشته باشیم اما مهم تر از این ها به عقیده بنده، نخست اخلاص در عمل و توجه به معنویات و سپس برخورداری از اندیشه و روحیه بسیجی است چرا که با کار جهادی و بسیجی وار می توان بر مشکلات غلبه کرد و این وظیفه مهم را به درستی انجام داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha