جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید یوسف طباطبایی نژاد

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: باید مراقب باشیم، عالم بی عمل تربیت نکنیم، چرا که ارزشی برای دنیا و آخرت ندارد، سیره علمای حوزوی خلف ما اینگونه بود که نسبت به تربیت عالمان با عمل و نمازشب خوان اهتمام داشتند

به گزارش خبر گزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، پیش از ظهر امروز در جلسه مدیران مدارس علمیه اصفهان، با اشاره به هفته بسیج اظهار کرد: بسیج مربوط به قشر خاصی نیست و وقتی امام راحل در ۵آذر۵۸ دستور تشکیل بسیج را دادند سخن از لشکر ۲۰ میلیونی کردند، درحالی که جمعیت حاضر آن روز کشور قریب به ۳۵ میلیون نفر بود، لذا منظور امام راحل این بودهمه جامعه به غیر از کودکان، بسیجی باشند.

وی بیان کرد: در روایتی از امام صادق(ع) در اصول کافی آمده، کسی که علم را یاد بگیرد و عمل به آن بکند و برای خدا تعلیم بدهد، این فرد در آسمان‌ها به عنوان انسان عظیم شمرده می شود.

نماینده ولی فقیه دراستان اصفهان گفت: مسئله عمل به علم بسیار حائز اهمیت است، مدیران مدارس علمیه باید توجه داشته باشند ما اگر علم آموزی را به طلاب بیاموزیم ولی عمل به علم را نیاموزیم، هیچ سودی نبرده ایم.

وی تاکید کرد:امام علی(ع) می فرمایند، کسانی که وقت خود را برای آن‌چه غیراز دین صرف کنند، دیگر وقتی برای صرف دین پیدا نمی کنند.

آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: در روایتی دیگر آمده اگر عالمی به علم خود عمل نکند، در قیامت بوی نامطبوعی از عالِم متساطع خواهد شد و عاِلم به پشیمانی عظیمی دچار می شود.

وی ابراز کرد: باید در سال تحصیلی جاری مراقب باشیم، عالم بی عمل تربیت نکنیم، چرا که ارزشی برای دنیا و آخرت ندارد، سیره علمای ما اینگونه بود که نسبت به تربیت عالمان با عمل و نمازشب خوان اهتمام داشتند.

عضوخبرگان رهبری عنوان کرد: هدایت یک انسان طبق شریعت ما، همچون نجات همه انسانها است، پس مدیران مدارس علمیه حداقل هفته ای یکی دو بار با طلاب مدارس خود صحبت کنند و پند و اندرز نمایند و پیرامون رسالت خطیر هدایتگری سفارش کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha