یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
گردهمایی معاونان پژوهشی المصطفی

حوزه/معاون پژوهشی جامعةالمصطفی العالمیه گفت: در نمایشگاه هفته پژوهش امسال علاوه بر غرفه‌های مجتمع‌ها و مراکز تابعه، فراتر از واحد تخصصی، ارائه استعدادها، ظرفیت‌ها و آورده‌های پژوهشی کل جامعةالمصطفی را هدف‌گذاری کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید عبادی، معاون پژوهشی جامعةالمصطفی العالمیه، امروز در بیست و سومین جلسه شورای معاونان پژوهشی جامعةالمصطفی که به منظور ارائه گزارش از آخرین وضعیت و اقدامات صورت گرفته در خصوص هفته پژوهش و با هدف هم‌اندیشی و تبادل نظر درباره برنامه‌های در نظر گرفته شده در سالن جلسات مرکزی المصطفی برگزار شد، بر اهمیت ارائه مستندات فعالیت‌های علمی جامعةالمصطفی و انعکاس آن در عرصه رسانه تأکید کرد.

وی گفت: جمع‌آوری آثار پژوهشی المصطفائیان، تقویت سطح بندی‌های پژوهشی، انعکاس فعالیت‌ها و دستاوردهای علمی طلاب و دانش پژوهان المصطفی، نیازمند طراحی سامانه‌ای هوشمند است.

معاون پژوهش المصطفی، بر اهمیت برگزاری هر چه باشکوه‌تر نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی المصطفی تأکید کرد و گفت: آنچه می‌بایست مورد توجه قرار بگیرد و نیاز است، آن‌است که غرفه‌داران از افراد آگاه و آزموده انتخاب شوند که با فنون غرفه‌داری آشنا باشند؛ حضور فعال و مستمر غرفه‌داران و نیز معرفی ظرفیت‌ها و استعدادهای پژوهشی مراکز غرفه‌داران از زبان آنان، بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی بر لزوم معرفی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های برتر المصطفائیان تأکید کرد و یادآور شد: نمایشگاه امسال علاوه بر غرفه‌های مجتمع‌ها و مراکز تابعه، فراتر از واحد تخصصی، ارائه استعدادها، ظرفیت‌ها و آورده‌های پژوهشی کل جامعةالمصطفی را هدف‌گذاری کرده است.

نمایشگاه هفته پژوهش

همچنین حمیدرضا قلی‌زاده، مدیرکل ساماندهی و پشتیبانی پژوهشی المصطفی در ابتدای این جلسه، قلی‌زاده، مدیرکل ساماندهی و پشتیبانی پژوهشی المصطفی گزارشی از مصوبات جلسه پیشین شورای معاونان پژوهش مراکز جامعةالمصطفی ارائه کرد و گفت: لازم است ظرفیت‌های داخلی مراکز جامعة‌المصطفی، ناظر به تقویت بنیه‌های دانشی محصولات پژوهشی به ویژه نشریات فعال‌تر گردد.

وی بر اهمیت تقویت تفاهم‌نامه‌های پژوهشی و بهبود تصویب کرسی‌‎های علمی ترویجی و اصلاح دغدغه‌ها و مشکلات این عرصه تأکید کرد و گفت: نیاز است مراکز جامعةالمصطفی برنامه‌های هفته پژوهش را پیش از برگزاری، برای معاونت پژوهش سازمان مرکزی جامعةالمصطفی ارسال کنند؛ برگزاری نمایشگاه داخلی صفوف المصطفی مشروط به آسیب نرساندن به برپایی نمایشگاه جامع هفته پژوهش خواهد بود.

مدیرکل ساماندهی و پشتیبانی پژوهشی المصطفی، در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن ارائه گزارشی از برخی اقدامات هفته پژوهش در سال جاری، فرایند تدوین ویژه‌نامه هفته پژوهش را به منظور انعکاس نظرات و دیدگاه‌های صاحب نظرات مورد توجه قرار داد و اذعان کرد: نمایشگاه هفته پژوهش از ۲۰ تا ۲۵ آذرماه برپا خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه امیدواریم بتوانیم در فصل جدید اقدامات دانشی المصطفی، از ظرفیت پژوهشی همه مراکز جامعةالمصطفی بهره‌مند شویم، خاطرنشان کرد: در نمایشگاه هفته پژوهش امسال، برآنیم تا در تبیین فعالیت‌ها و دستاوردهای مراکز مختلف المصطفی، از ظرفیت طلاب و دانش‌پژوهان بهره‌مند شویم.

قلی‌زاده اظهارکرد: پژوهش در جامعةالمصطفی، جانبی و حاشیه‌ای نیست، بلکه پژوهش در رأس امور آموزشی و فرهنگی المصطفی قرار دارد؛ از این رو، باید هفته پژوهش را با شور و نشاط حداکثری گرامی بداریم.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha