جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خدری

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر داشتن مسئولیت پذیری و بصیرت را دو مولفه تفکر بسیجی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری، صبح امروز در جمع مسئولان بخش چغادک در گلزار شهدای این شهر، ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی را از اهداف بسیج عنوان کرد و اظهار داشت: حضرت امام(ره) مردم را به صحنه آورد و مردم به سمت جبهه ها رفتند و همین توانست انقلاب و میهن را حفظ کند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: در دوران دفاع مقدس هزاران نفر خونشان ریخته شد تا یک وجب از خاک کشور به دست دشمن نیفتد؛ این یک سبک زندگی بسیجی است.

امام جمعه چغادک در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون بنیان های سبک زندگی، گفت: رهبر انقلاب به عنوان یک نظریه پرداز و تئوری پرداز در مسائل وارد می شود اما متاسفانه این مساله کمتر دیده می شود.

حجت الاسلام خدری با اشاره به برخی بنیان های مورد تاکید رهبر انقلاب در مورد سبک زندگی بسیجی، گفت: تقویت اراده و همت بلند، پیش رو بودن و خط شکنی، دغدغه مندی و مسئولیت پذیری، آرمان خواهی توأم با عمل گرایی، بصیرت مندی به معنای دشمن شناسی، نظم و انضباط و اعتدال گرایی مولفه هایی است که مقام معظم رهبری برای سبک زندگی و تفکر بسیجی مشخص کرده اند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر، مسئولیت پذیری را یکی از مهمترین شاخص های تفکر بسیجی عنوان کرد و ابراز داشت: این مسئولیت پذیری هم در قبال خود فرد و هم خانواده و جامعه است؛ انسان متدین دغدغه دارد و در هر قالبی که قرار می گیرد این حس مسئولیت پذیر بودن را دارد.

امام جمعه چغادک ،داشتن بصیرت را دیگر مولفه تفکر بسیجی عنوان کرد و اظهار داشت: بصیرت به عنوان یک شرط کافی بسیار مهم است و رهبر انقلاب نیز همواره در بیانات خود به این مساله تاکید داشته اند.

وی بیان کرد: بصیرت به معنای شناخت زمان، شناخت اولویت و شناخت دوست و دشمن و یا حتی شناخت وسیله ای که در برابر دشمن باید به کار برد.

استقرار ادارات مطالبه عمومی مردم است

حجت الاسلام خدری همچنین در نشست بررسی استقرار ادارات در بخش چغادک اظهار داشت: در بحث استقرار ادارات در چغادک باید اولویت ها را در نظر گرفت که در شرایط کنونی استقرار چه اداراتی بیشتر برای مردم ضرورت دارد.

امام جمعه چغادک با بیان اینکه استقرار ادارات مطالبه عمومی مردم است افزود: بایستی برای نهادهایی که امکان استقرار آنها در کوتاه مدت است برنامه ریزی شود و مسئولان هم به صورت جدی این موضوع را پیگیری کنند.

در این جلسه بخشدار، شهردار و رئیس شورای شهر چغادک پیرامون اولویت ها در استقرار ادارات در شهر چغادک به بیان نکات خود پرداختند.

همچنین بررسی موضوع فاضلاب شهری چغادک، اصلاح سه راهی ورودی شهر و اجرای سیل بند از دیگر موضوعاتی بود که اعضای جلسه پیرامون آن به بحث و تبادل نظر پرداختند.

موضوع برگزاری میز خدمت از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود و مقرر شد پس از اقامه نماز جمعه هفته جاری تعدادی از مسئولان شهرستان بوشهر و نیز مسئولان بخش چغادک به جهت بررسی مسائل و مشکلات مردم در میز خدمت حضور داشته باشند.

در این جلسه مقرر شد مطالب مطرح شده از سوی اعضا جمع بندی شود و طی جلسه ای با فرماندار شهرستان بوشهر موضوع استقرار ادارات دنبال گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha