شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران

حوزه/مدیر حوزه علمیه خواهران استان مازندران گفت: طلبه موفق کسی است که هم تحقیق می کند، هم سخنرانی انجام می دهد و در این راستا به جمع آوری مطالب از منابع مختلف می پردازد، پس برای یک تبیلغ موثر، به پژوهش هم نیازمند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد قائمی، در نشست معاونین پژوهش مدارس علمیه خواهران مازندران، در مدرسه حضرت فاطمه الزهراء( سلام الله علیها) آمل، بیان کرد: به نگارش درآمدن یک مقاله خوب، یک شرط تام دارد و آن، داشتن داده های علمی و وجود یک ذهن تحلیلی و آرمان گراست، در نتیجه معاون پژوهش باید از میان طلاب، افرادی که این ذهن تحلیلی را دارند، شناسایی کند.

وی ادامه داد: معاونین پژوهش در راستای پیشرفت امور پژوهشی و تحقیقاتی باید چند نکته را مدنظر قرار دهد که مهم ترین آن مقاله نویسی است و شما باید هر شش ماه یک مقاله علمی پژوهشی بنویسد تا مهارت و سابقه علمی خودش تقویت شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران خاطر نشان کرد: یکی از مواردی که در جذب طلاب به سمت تحقیق و پژوهش موثر است، تشکیل انجمن های پژوهشی است که طلاب توانمند و علاقه مند، بتوانند به صورت منسجم و برنامه ریزی شده به فعالیت تحقیقاتی بپردازند، همچنین تلاش کنید در برگزاری نشست های علمی از ظرفیت های مدرسه و طلاب و اساتید خودتان استفاده کنید.

قائمی اظهار کرد: یکی از مواردی که در ایجاد انگیزه طلاب و سوق دادن به سمت پژوهش نقش بسزایی دارد، تشویق و تقدیر از طلاب و اساتید موفق در پژوهشگری و مقاله نویسی است که حتی با یک لوح تقدیر هم می توان این انگیزه را ایجاد نمود تا محرک طلاب به سوی تحقیق و پژوهش باشد.

وی بیان کرد: معاونت پژوهش، زمانی موفق است که در تعامل سازنده با معاونت آموزش بوده و با نظم دادن و ارائه داده های علمی مناسب به اساتید، ارتباط موثری بین دو معاونت ایجاد نماید، از جمله عوامل عدم موفقیت در مباحث علمی، جزیره ای و فردی کار کردن است، طلبه موفق کسی است که هم تحقیق می کند، هم سخنرانی انجام می دهد و در این راستا به جمع آوری مطالب از منابع مختلف می پردازد، پس برای یک تبیلغ موثر، به پژوهش هم نیازمند است.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha