پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رونمایی

حوزه/ پوستر اولین همایش ملی شیوه ها و راهکارهای ترویج قرآن کریم در فرهنگ عمومی، با حضور آیت الله طباطبایی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، اولین همایش ملی شیوه ها و راهکارهای ترویج قرآن کریم در فرهنگ عمومی توسط دارالقرآن الکریم اصفهان و دانشگاه قرآن و معارف اهل بیت (ع)، اردیبهشت سال آینده برگزار خواهد شد.

در همین راستا، ساعتی قبل اعضای اولین همایش ملی شیوه ها و راهکارهای ترویج قرآن کریم در فرهنگ عمومی باحضور در دفتر امام جمعه اصفهان، از پوستر اولین همایش ملی شیوه ها و راهکارهای ترویج قرآن کریم در فرهنگ عمومی رونمایی کردند.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در حاشیه این رونمایی گفت: ترویج فرهنگ قرآن کریم در جامعه مورد توجه خاص قرار گیرد و برگزاری این همایش نقطه ی عطفی در جهت بررسی بیشتر ابعاد قرآن کریم در جامعه شود.

امام جمعه اصفهان افزود: برپایی این همایش می تواند مسیر همواری برای بسط و توسعه شیوه های جدید ترویج قرآن کریم در بخش های مختلف ایجاد کند و نگرش ایمانی و تعمیق باورهای قرآنی در فرهنگ عمومی جامعه برای همه اقشار خصوصاً جوانان و نوجوانان داشته باشد.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: قرآن کریم سرچشمه ای بی کران برای هدایت انسانهایی است که معنویت و قرب الهی را مهم ترین اصل یک زندگی ناب دانسته و بدون تردید نخستین گام در فهم و عمل به چنین معارفی دسترسی انسانها به محتوای این آموزه هاست و باید حلاوت فرهنگ قرآن کریم در بدنه جامعه، ساری و جاری شود.

در این مراسم، مدیرعامل دارالقرآن الکریم اصفهان و رئیس همایش ملی شیوه ها و راهکارهای ترویج قرآن کریم در فرهنگ عمومی، به نوسازی و روزآمدی در ترویج فرهنگ قرآن کریم اشاره کرد و گفت: دست یابی به الگوهای علمی و عملی ترویج قرآن کریم در جامعه، شناخت نیازها و کمبودهای فرهنگی و تحصیلی در اجرای شیوه های حضور و ترویج قرآن کریم تمرکز بر توسعه توان و مهارت افزایی کارشناسان، مربیان، مدیران، فعالان امور قرآنی، آحاد مردم و نسل جوان جامعه از اهداف برگزاری این همایش است.

حجت الاسلام احمد زادهوش با بیان اینکه دارالقرآن الکریم اصفهان با همت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ مهدی مظاهری در ۳۳ سال قبل تأسیس شد، افزود: امروز این مجموعه فعال قرآنی با ۱۳۰ شعبه درشهراصفهان و ۳۰ نمایندگی در شهرستانهای استان و ۱۵ پیش دبستانی و ۸ مدرسه غیر انتفاعی و دانشگاه قرآن و عترت از بزرگترین و کامل ترین موسسات قرآنی کشور است که توانسته توجه مردم به قرآن کریم را بیش از گذشته جلب نماید.

پوستر  همایش ملی شیوه ها و راهکارهای ترویج قرآن رونمایی شد

پوستر  همایش ملی شیوه ها و راهکارهای ترویج قرآن رونمایی شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha