پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان با درخواست از طلاب برای ورود در عرصه شبکه صالحین، گفت: هر طلبه می‌تواند چندین جوان را شناسایی و با حضور آنها حلقه‌ای را تشکیل دهد و مشغول کار تربیتی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، عصر امروز در جمع سرگروهان حلقه‌های صالحین و طلاب شهرستان کبودراهنگ، با اشاره به اینکه یکی از وظایف مهم انبیای الهی، بحث مربیگری و تربیت انسان‌ها بوده است، اظهار داشت: ربوبیت پروردگار در تعالیم، توسط انبیا تجلی پیدا می‌کند و لذا حرکت در مسیر پیامبران الهی و آموزش به انسان‌ها نیز از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است.

وی افزود: شاید در دنیا افرادی دارای اسم و رسم باشند، اما آنچه در پیشگاه الهی مهم است، میزان اخلاص و کارآمدی انسان‌ها برای دین خداوند می‌باشد.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه قدر فعالیت در عرصه تربیتی را باید بدانیم، گفت: گاهی یک مربی در حلقه صالحین با حضور چهار دانش آموز می‌تواند نقش بیشتری از بنده و امثال بنده در عرصه تربیت ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه برخی از نعمت‌ها دیده نمی‌شود و پنهان است، مطرح کرد: گاهی نعمت را در مسائل مالی و ثروت می‌بینیم، در حالی که چند دقیقه صحبت با دانش آموزان و انجام کار تربیتی، نعمتی بسیار بزرگ است که مربیان صالحین توفیق آن را پیدا کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه برنامه سپاه، حمایت و تقویت از شبکه صالحین است، خاطر نشان کرد: سرگروه های صالحین در بحث محتوا و ارائه مطالب، باید خود را تقویت کنند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و لزوم تربیت هشت میلیون بسیجی، گفت: یکی از شئون ولایت پذیری، وارد شدن در این عرصه و تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان با درخواست از طلاب برای ورود در عرصه شبکه صالحین، ابراز کرد: هر طلبه می‌تواند چندین جوان را شناسایی و با حضور آنها حلقه‌ای را تشکیل دهد و مشغول کار تربیتی شود.

وی با بیان اینکه کبودراهنگ دارای ظرفیت‌های خوبی است، گفت: بهترین بستر برای کادر سازی، حلقه‌ها و شبکه صالحین است و لذا باید نسبت به آن توجه ویژه داشت.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به حضور تعدادی از طلاب طرح هجرت در جلسه، اظهار داشت: با وجود مشکلات و کمبودهایی که در این عرصه وجود دارد باید از حضور و فعالیت طلاب هجرتی که با تمام توان وارد میدان شده اند تقدیر کرد.

وی تصریح کرد: از طریق هماهنگی با آموزش و پرورش می توان زمینه حضور طلاب در مدارس امین نوع دو و سه را در شهرستان ها فراهم کرد تا طلاب در مدارس نیز به انجام فعالیت های تبلیغی بپردازند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha