پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ دیدار آیت الله اعرافی با روحانی ایثارگردفاع مقدس حجت الاسلام والمسلمین علی الجبوری

حوزه/ آیت الله اعرافی به مناسبت هفته دفاع مقدس، با حضور در منزل دو استاد ایثارگر و جانباز دفاع مقدس با آنها دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی به مناسبت هفته دفاع مقدس، با حضور در منزل استاد محمد کاظم اسلامی و علی الجبوری از ایثارگران  و جانبازان  دفاع مقدس با آنها  دیدار و گفت و گو کرد.

بر اساس این گزارش: مدیر حوزه های علمیه، در ابتدا با حضور در منزل حجت الاسلام والمسلمین محمد کاظم اسلامی از ایثارگران و راویان دفاع مقدس، وی را از بیت شرافت و کرامت و مجاهدت دانست و ابراز داشت: پیش از انقلاب در نمازهای مرحوم آیت الله بهاءالدینی شرکت می کردم و خاطرات بسیار شیرین و خوشی از این منطقه از شهر و مردمان آن به یادگار دارم.

آیت الله اعرافی در دیدار با این ایثارگر مبلغ و راوی سیره شهدا، ضمن تاکید بر اهمیت شرکت طلاب به ویژه جوانان در راهیان نور و قرار گرفتن در جریان ایثارگری شهدا، خاطرنشان کرد: هرچه داریم در سایه سار ایثار شهدا و جانبازان دفع مقدس است، حضور در جمع ایثارگران و جانبازان و دیدار با ایشان توفیقی الهی است.

وی در دیدار از منزل استاد علی الجبوری، جانبازان را شهدای زنده و افتخاری برای تمام ملت دانست و تاکید کرد: بیان خاطرات جبهه و جنگ و تشریح مجاهدت و استقامت ایثارگران دفاع مقدس برای همه ما درس آموز است؛ امیدواریم خداوند متعال توفیق دهد تا قدر این موهبت را بدانیم و همچنان حوزه را در مسیر راستین انقلابی حفظ و تقویت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی در این دیدار، ضمن تقدیر و ابراز خرسندی از این حضور، توضیحاتی از سیره علمایی پدر و جدشان آیت الله عبدالستار اسلامی بیان و گفت، شیخ عبدالستار اسلامی آبادانی از مدرسان حوزه نجف و به نوعی استاد ادبیات عرب مدرس افغانی بود و مدرس افغانی ارادت خاصی به ایشان داشت.

وی در ادامه روایتی از سیره شهدا و خاطرات دوران دفاع مقدس بیان و توضیحاتی را در رابطه با ایثارگری های مثال زدنی پسر عمویشان شهید حجت الاسلام محمد حسن شریف قنوتی و خاطراتی از سلحشوری مدافعان خرمشهر ارائه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی از خانواده علم و ایثار، مدرس معارف اسلامی و از مبلغان حوزه و راوی دفاع مقدس است که حضور چشم گیر و فعالی در جبهه های حق علیه باطل داشت و  بیش از ۵۳ ماه در جبهه‌های دفاع مقدس حضور داشته است.

عبور ۳۲ افسر و سرباز عراقی از میان دژ نیروهای بعثی
استاد علی الجبوری نیز که از افسران ارتش عراق بود، با توجه به علاقه و احترامی که به امام خمینی(ره)، داشت، پس از آغاز جنگ همراه ۳۲ نفر از سربازان و افسران عراقی به صورت مخفیانه وارد خاک ایران شده، همراه با مدافعان اسلام در مقابل زیاده خواهی حزب بعث و صدام ایستاد و دو پای خود را در دفاع از کیان اسلام تقدیم نمود.

وی که در عملیات کربلای ۵ به افتخار جانبازی اسلام نائل آمده، پس از جنگ وارد حوزه های علمیه شد و ضمن اتمام سطح چهار حوزه، موفق به تالیف دو کتاب  « الامامه عهد الهی، بحوث قرآنیه فی الامامیه» و «تقابل حق و باطل از منظر قرآن» شده است.

استاد الجبوری در ادامه این دیدار به بیان خاطراتی از دفاع مقدس پرداخت و افزود: در دورانی که حزب بعث از بهترین و به روزترین تجهیزات نظامی بهره می برد؛ تاسیس، تجهیز و فعال سازی توپخانه‌ای برای مقابله با ادوات سنگین دشمن بعثی با دشواری های فراوانی همراه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha