سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
تصاویر/ دیدار اعضای جدید شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت دانشگاه تبریز با مسئول نهاد رهبری در دانشگاه تبریز

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین انوری گفت: گفتمان سازی، وظیفه اصلی جنبش دانشجویی است و به نظر می‌رسد نقش گفتمان‌ساز جنبش دانشجویی در سال‌های اخیر به حاشیه رفته و در حد فعالیت‌های رسانه‌ای تقلیل یافته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام محمد انوری، امروز در نشستی با اعضای جدید شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت دانشگاه تبریز، اظهار کرد: امروز فعالیت سیاسی و تشکیلاتی شما دانشجویان در کنار تحصیل بسیار ارزشمند است و نشان از دغدغه‌مندی و مسئولیت پذیری شما در قبال مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور دارد.

وی ادامه داد: امروز داشتن گفتمان‌ مشخص و روشن خیلی مهم است، در فضاهای غبارآلود سیاسی باید مرزها را پر رنگ کنیم تا مبادا دچار خطا و انحراف بشویم.

حجت الاسلام والمسلمین انوری با تاکید بر اینکه گفتمان سازی، وظیفه اصلی جنبش دانشجویی است افزود: به نظر می‌رسد نقش گفتمان‌ساز جنبش دانشجویی در سال‌های اخیر به حاشیه رفته و در حد فعالیت‌های رسانه‌ای تقلیل یافته است. امیدوارم با در نظرگرفتن اهمیت گفتمان‌سازی در منظومه‌ی سیاسی جمهوری اسلامی، بیش از پیش به این امر حیاتی از سوی تشکل ها توجه شود.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه تبریز ضمن تبیین نقش تشکل های دانشجویی در محیط دانشگاه تاکید کرد: تشکل های دانشجویی باید در کنار پرداختن به مسائل ملی و کلان، نگاه مسئله محور به مسائل دانشگاه نیز داشته باشند. نباید پرداختن به مسائل خارج از دانشگاه که البته مهم و ضروری است باعث غفلت از مسائل درون دانشگاهی شود.

وی ادامه داد: تشکل‌ها باید نسبت به مسائل دانشگاه آگاه باشند و با رصد فضای فرهنگی سیاسی دانشگاه، با تحلیل دقیق مسائل و تحولاتی که در دانشگاه رقم می‌خورد نقش خود را به عنوان نماینده جنبش دانشجویی ایفا کنند.

در ادامه جلسه دبیر و اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت دانشگاه تبریز به بیان مواضع خود پرداختند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha