سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
سید محمد سعیدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه سنت خداوند این است که هر حرکتی با همراهی مردم به نتیجه می‌رسد، گفت: در هر کاری باید نگاهمان به خدا و اهل‌بیت(ع) و حضور و همراهی مردم باشد زیرا حضور مردم حتی در نتیجه بخش بودن دین خدا هم تأثیر دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار کارکنان حفاظت و عقیدتی سیاسی سازمان هوافضای وزارت دفاع که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد اظهار کرد: خداوند سنت های ثابتی در آفرینش دارد که یکی از آن سنت ها این است که اگر کسی تلاش کند نتیجه اش را می بیند و کاری به مؤمن بودن یا نبودن ندارد.

وی به نتیجه رسیدن هر حرکت مردمی را از سنت‌های ثابت الهی دانست و افزود: خداوند پیامبر(ص) با آن همه عظمت را هم با همراهی مردم نصرت کرد و این از باب تشریفات و صوری نبود بلکه واقعا این طور بود که اگر مردم پیامبر(ص) را یاری نمی‌کردند ایشان موفق نمی‌شدند.

نماینده ولی فقیه در استان قم ادامه داد: امام صادق علیه السلام فرمودند پیامبر(ص) هر پنجشنبه به همراه اصحاب به قبرستان بقیع می رفتند؛ یک بار به محض ورود سه بار سلام دادند و سه مرتبه هم فرمودند رحمکم الله و سپس رو به همراهان خود کردند و فرمودند: این مردگان از شما بهترند؛ برخی اعتراض کردند و گفتند آنها ایمان آوردند ما هم ایمان آوردیم، آنها جهاد کردند ما هم جهاد کردیم پس چرا از ما بهترند؟ پیامبر(ص) فرمودند آنها ایمان آوردند و با همان ایمان از دنیا رفتند ولی شما معلوم نیست در آینده چطور بمیرید.

وی حضور مردم در کنار امام را بسیار مهم دانست و گفت: در هر کاری باید نگاهمان به خدا و اهل بیت(ع) و حضور و همراهی مردم باشد زیرا حضور مردم حتی در نتیجه بخش بودن دین خدا هم تأثیر دارد و همین حضور مردم در کنار امام خمینی(ره) کاری کرد که نظام اسلامی به رهبری ایشان بیش از ۴۰ سال ثابت و استوار بماند ولی عدم همراهی مردم با امیرالمؤمنین(ع) باعث شد که حکومت ظاهری حضرت ادامه نیافته و ایشان خانه نشین شوند.

آیت الله سعیدی، مؤمن بودن را به معنی برخورداری از امداد غیبی خداوند دانست و گفت: از ابتدای حرکت امام خمینی(ره) امدادهای غیبی زیادی را دیدیم که همه آنها به خاطر ایمانی بودن این حرکت بود و حرکت‌های خارج از چارچوب ایمانی از این امدادها برخوردار نیستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha