شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام محمدرضا خاص امیری امام جمعه صحنه

حوزه/ امام جمعه صحنه گفت: بدون برجام و FATF هم می توان با دنیا و خصوصا همسایگان همکاری اقتصادی امضاء نمود.

حجت الاسلام محمدرضا خاص امیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری « حوزه » در کرمانشاه، تعاملات اقتصادی دولت با همسایگان را نوید بخش دانست و اظهار داشت: امضای قرارداد گازی ایران، ترکمنستان و آذربایجان نشان داد که دولت سیزدهم بدون برجام و FATF، تعامل سازنده و موثر با همسایگان دارد.

وی افزود: به رغم خطای استراتژیک دولت آذربایجان در چند ماه اخیر با ایجاد مشکلاتی در مسیر عبور رانندگان ترانزیت ایرانی، با سعه صدر و دیپلماسی عقلانی و انقلابی وزارت خارجه، به گسترش تعاملات با کشورهای همجوار رسیدیم.

حجت الاسلام خاص امیری بیان کرد: امضای قرارداد گازی در آستانه مذاکرات ایران و طرف های غربی، یک پیام بسیار مهم در بر دارد که سیاست دولت سیزدهم، مصداق بارز دیپلماسی اقتصادی و سیاست حسن همجواری با کشورهای منطقه است.

امام جمعه صحنه با اشاره به اینکه در ۱۰۰ روز اول عمر دولت سیزدهم چنین ارتباط سازنده، ناشی از دانستن زبان دیپلماسی با دنیا را به همراه دارد، اظهار داشت: فرق است بین دولتی که آب خوردن مردم را به تصمیم کد خدا مربوط می دانست، با دولتی که با دیپلماسی اقتصادی، گاز استانهای شمالی را برای زمستان تأمین می کند.

حجت الاسلام خاص امیری خاطر نشان کرد: خسارات کلان قرار داد نفتی کرسنت هم در دولت مدعیان اصلاحات صورت گرفت که هنوز هم برخی با کمال بی شرمی به جای جوابگویی به ملت نجیب، به دنبال پاک کردن صورت مسئله بوده که برخورد عادلانه دستگاه قضایی را می طلبد.

وی در پایان گفت: به رغم تلاش رسانه های معاند برای ایجاد یأس و نا امیدی در مردم ایران، سوت قطار موفقیت های دولت « ایران قوی » به گوش می رسد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha