پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام محمد حسن رستمیان،

حوزه/ امام جمعه دامغان گفت: مذاکرات فعلی تیم ایرانی در وین مذاکرات هسته‌ای نیست، بلکه برای اجرای بندهای برجام در رفع تحریم‌ها است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در محل مصلی امام خمینی(ره) دامغان برگزار شد، افزود: باید بدانیم علیرغم تلاش اروپا و آمریکا برای جلوه دادن مذاکرات هسته‌ای در وین، این مذاکرات برای رفع تحریم ظالمانه علیه ملت ایران است و رویکرد نظام در مذاکرات فعلی، اجرای تعهد اروپا و آمریکا مبنی بر رفع تحریم ها است.

وی ادامه داد: مذاکرات دولت جدید به حیات و چرخه اقتصادی کشور گره نمی‌خورد و طرف مقابل نیز باید بداند اگر موافقتی هم صورت نگیرد، ملت ما ملت امام حسین(ع) است و در برابر فشار هرگز تسلیم نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان به ۱۲ آذرماه سالروز تصویب قانون اساسی اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۵۸، متن قانون اساسی به همه‌پرسی گذاشته شد و مردم با رای خود این قانون را تصویب کردند و در سال ۶۸ نیز با رای بالای مردم بازنگری در قانون به تصویب رسید که حقیقت انقلاب در قانون اساسی در بیش از ۱۷۰ اصل خلاصه شده است.

وی اضافه کرد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، ستون فقرات نظام ما قانون اساسی است که جوانان و نوجوانان باید این قوانین را مطالعه کنند و با حقیقت نظام و انقلاب اسلامی آشنا شوند.

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان به ۱۶ آذر روز دانشجو اشاره و خاطرنشان کرد: دانشجویان عضوی از ملت و جوانانی هستند که با نگاه، بصیرت، حرکت و همراهی خود، اثربخشی را در جامعه به نمایش گذاشتند و در طول تاریخ انقلاب نیز استکبارستیزی در فکر و ذهن دانشجویان وجود داشته است.

وی اظهار کرد: در بحث امضای قرارداد ملی‌زدایی نفت در سال ۱۳۳۳، انقلاب سفید و انجمن های ایالتی و ولایتی، تسخیر لانه جاسوسی و دوران دفاع مقدس، دانشجویان حرکت خوبی را از خود نشان دادند و امروز هم در میدان مطالبه گری با بصیرت کافی ورود می‌کنند و تاریخ انقلاب، همواره بصیرت دانشجویان را نشان می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان تصریح کرد: کسب مدال طلای المپیاد رشته اقتصاد و مدیریت توسط علی صرفی و ۲ مدال نقره المپیاد علمی در رشته کامپیوتر توسط امیررضا مزینانی ظرفیت‌های نخبگان شهر را نشان می‌دهد که باید این ظرفیت‌ها را بشناسیم و بدانیم این دانش‌آموزان افتخار و ظرفیت هستند که در آینده نقش های مهمی ایفا می‌کنند.

امام جمعه دامغان به دیدار با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اشاره کرد و گفت: کامران قدس، سرپرست این دانشگاه فردی متواضع، همراه و دلسوز است که در دیدار با وی، مطالبات بهداشت و درمان دامغان به صورت شفاهی و مکتوب منتقل شد و در زمینه بیمارستان دوم، پیگیری بیمارستان ۵۰ تختخوابی برادران رضایی و کمبود پزشک یادآوری شد و قول‌های مساعدی از وی دریافت شد که امیدواریم با رفع مشکلات، هر چه زودتر شاهد بهبود وضعیت بهداشت و درمان شهرستان باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha